Gå til innhold

Syns ikke det er tungt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg syns ikke det er tungt til ryggen min, har jeg en lett unge?

Jeg syns det er tungt å reise seg fra liggende stilling, men det er bare det som er tungt.

Er 36 uker nå.

 

Er det bare meg? Har jeg en lett unge?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke synes det har vært noe spesielt tungt.. Det som har vært tungt har vært i forbindelse med bekkenløsningen, men ellers har det gått greit.. Helt til i dag! I dag skulle jeg forsøke meg på litt julehandel, og dæven døtte - plutselig merket jeg virkelig at jeg bærer på noe jah.. Følte meg skikkelig tung og diger der jeg vagget fra side til side, og etter knappe to timer kjente jeg at nok var nok, og slepte meg hjemover igjen. Så det kom brått på meg. Jeg er i uke 36 og har kjente meg rimelig lett frem til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages ikke med at noe er tungt for ryggen, men fraværende magemuskler gjør det vanskelig å reise seg opp fra dype stoler/sofa og seng.

 

Dessuten er det ikke mulig å bøye seg ned for å få på skoa. Er avhengig av å sette beina opp på noe - f.eks. trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik, spesielt det der med sko er noe drit.. Hater å ligge å sitte, står heller,der ikke tungt.. Kan gå å stå i timesvis jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det skyldes hvordan du selv er bygget og hvordan din graviditet er (altså hvordan kiloene har fordelt seg etc.) Jeg har aldri merket noe i ryggen, men tror faktisk jeg har en nok så stor unge å bære på. Tror også det har noe mer hormonene å gjøre; de kan virke inn slik at ledd (f.eks. bekken og rygg) blir mer "slappe" og dermed kan man få vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner det kun i ryggen etter en lang dag med mye gåing og ståing!!!

 

Men det som er tungt her i gården er det å komme seg opp fra seng/sofa, og det å ta på sokker og sko!!! Men ikke noe spesielt i ryggen av den grunn:)

 

Kan kjenne det i lysken pga bekkenløsninga... men ikke direkte ryggen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Det er tungt, ja... Kjenner det godt i ryggen hvis jeg har vært litt på beina, pluss selvfølgelig mye styr å komme seg opp i stående stilling - både fra liggende og sittende på huk. Men tar det med et smil - snart i mål nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...