Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( ny tråd)

Anbefalte innlegg

Hihi...

I går fikk vi vite at søstra til sambo er gavid.. og hun har termin 1,5 uker etter meg! Da blir det i allefall gøy for dem å få den pakken på julaften =)

Sambo er i hundre da... =P

For nå skal han og søstra ha permisjon sammen, hehe...

Kjempe artig=)

Fortsetter under...

Nå er jeg møkk lei av å være kvalm! Hadde omgangsyka fra torsdag til fredag og etter det er kvalmen verre en noen sinne..! Julemat frister ikke. I mårra er jeg over på andre trimester, håper det går over snart.

Vi har fortalt det til mange nå, avlslørt har jeg også blitt. Magen kommer jaggu mye fortere som andregangs.

Så gøy at saboeren og søsteren hans får dele permisjon, Nurk :-)

Håper dere alle får en fin julefeiring! Her er vi snart i mål :-)

GOD JUL ALLE SAMMEN :-)

Hei hei jenter=)

Ja, nå er julen her=) håper dere alle koser dere masse og nyyyter ferien=) Jeg har jobbet mye, men har fri nå til 3.juledag. Det skal helt klart nytes=)

Petrine: Jeg har det likens.. Eller, dvs jeg spyr hver morgen nå. Rekker ikke lage meg frokost, før jeg må løpe på do og spy. Det er å irriterende, for etter flere uker med spying er jeg søkke lei. Det værste er jo at det er blitt værre med ukene, ikke bedre!! jaja.. går vel over plutselig, om ikke før, så når den lille fødes=)

Nurk : Utrolig spennende med to små babyer på tur i familien deres da=) morsomt=) kan tenke meg din kjære synes det er en trygghet og støtte, det å vite at søsteren skal være hjemme i permisjon samtidig. Flott at det lille nurket deres får et søskenbarn nært i alder!! Det har jeg alltid ønsket meg=)

Yes.. nå blir jeg vel ikke så mye på nett fremover, men det tar seg nok opp så snart hverdagen kommer igjen=) Kos dere masse jenter, ikke lenge til vi møtes=)

Annonse

Heeei jenter=)

Ja, jeg håper virkelig at dere har det bedre enn meg for tiden! Jeg spyr nemlig hver dag, og det begynner virkelig å tære på. Spydde på jobb igår til og med, og nå i morgentimene har jeg allerede spydd, og det før jeg så mye som har gjort meg klar for jobb..

Er 13+5 idag, så jeg tror ikke denne kvalmen og påfølgende oppkast avtar for meg med det første! Har bestemt meg for å være forberedt på å ha det slik nokså lenge, så får jeg heller bli positivt overrasket om det avtar før termin.. hehe.. Kan ikke tenke negativt, selv om jeg må innrømme at jeg begynner å bli sabla lei og sliten av dette..

Hvordan går det med dere?

Hei Hei... :) Kvalmen er sånn opp og ned hær! Men har lært no nytt, hehe spis hver 3dje time. Omså knekkebrød og sånt, hjælpe litt d!

Peppermynte Te hjælpe også, har æ funnet ut! Men kvalmen må vell gi sæ før oss snart!

Begynne seriøst også å bli lei denna kvalmen no!

Hei hei jenter :) No e æ tilbake i Tromsø etter å ha feira jul hjemme i Trøndelag. Vi fortalte nyheten til familie og venner som vi møtte og de ble glade. Må vurdere å kjøpe mammabukse no, dæm æ har har blitt litt trange. Gleder meg til å møte dere! E spent på om æ får privat ultralyd, skal ringe på fredag og høre. Har lyst til det, har ikke fått innkalling til UNN enda, legen min sa han hadde sendt henvisning...

Hei hei Tone=)

Har du ikke fått innkalling enda? Jeg fikk mi overraskende tidlig. Var hos legen en torsdag og fikk innkallingen fra UNN mandagen etter, altså under 1 uke. Merkelig at du ikke har fått! Må jo være legen din som er treg! Er det mulig? hm... håper virkelig du får ordnet deg en privat UL, ja, for du kan jo ikke vente i evigheter heller da=)

Håper du har hatt ei fin jul?=) Her har vi vært hjemme hos foreldrene våre. JEg har jobbet hele jula og spydd om hverandre. Ikke helt ideelt, men men.. Er nå 13+6 og kvalmen er like ille som den var i uke 6 -->... merkelig det der, men det går vel over. Om ikke før, så går det vel over til sommeren ;) hehe...

Må nok tenke på mammabukse jeg også snart=) hehe... Utsetter det litt til;) prøve iallefall=)

Huff...

jente.24 du har all min sympati!!!

Skjønner ikke hvordan du klarer å være så positiv, det er jo så vondt å være kvalm.. Og i tillegg måtte gå på jobb hver dag=|

Føler meg jo så utrolig heldig som har sluppet unna med bare brekkninger og har hatt en lang juleferie (nesten så jeg ikke tør si det jo). Håper virkelig det gir seg snart!!

Tone, du får nok UL i uke 19 +/- selv om du ikke har fått brev ennå. Sist venta jeg en evighet på det brevet, og det dukka ikke opp før et par-tre uker før timen. Tror bare legene har litt forskjellig praksis =)

Buksene min har jeg måttet gi opp allerede =P

Har noen gamle store, men de er STYGGE, så ønsker meg nye fine mammabukser =) Må ta en runde i byen en dag!

Annonse

Heihei=)

NURK:

Koselig å høre fra deg=) Vet du.. jeg har rett og slett ikke noe valg, måååå bare være positiv! sambo sier han er stolt av meg som ikke klager, og jeg må vel innrømme at jeg er litt stolt av meg selv.. hehe=) Det har vært ganske så fortvilende til tider, men må bare bite tennene sammen. Som jeg sier til han, så forteller jeg om mine plager av og til, slik at han ikke skal tro at jeg er i fin form, og således lure på hvorfor jeg ikke er så aktiv og snakkesalig.. hehe... Tenker at om jeg overhode ikke forteller noe utenom det han ser, så tror han jo at alt er fryd og gammen.. hehe.. Noe som det dessverre ikke er=) Men men, plutselig går det over, og det senest når den lille kommer=)

Hva tenker dere ANG Å VITE KJØNN?

Sambo ville ikke vite det, men da jeg var så dårlig for noen uker siden, sa jeg over min 7 spykule den dagen " jeg skal jammen meg vite kjønnet på den lille som gjør meg så forbanna dårlig". hehe.. Etter dette var det OK for han å vite kjønn. Det snudde seg da vi forleden dag var på besøk hos bestisen min, samboeren og datteren deres. Samboeren til venninna mi la ut i det vide og brede om hvor fantastisk det var å vente med å vite kjønnet, for var så spennende under fødselen.. Ja, han la ut i evigheter om det, noe som resulterte i at sambo ikke lengre vil vite kjønn.. ( ja, om det går ann å se det på UL 5 feb)

Så.. status : Jeg vil vite, han vil ikke vite=) hva med dere?

Hei Hei...

Litt tidlig da, men godt nyttår jenter! :)

Vi vil også vite kjønnet, koselig d :)

Hvordan er formen deres da? Kvalmen?

Hær e d sånn opp og ned, men klarer kanskje spise mere enn jeg har gjort.

Har dere gått opp eller ned i vekt?

Æ e stolt av dæ jente.24 :) Det e ikke verst gjort. Bra å ha en sånn innstilling og prøve å venne seg på å ha det sånn. Ka du jobbe med siden du har jobba i jula? Æ har fått halsbetennelse og e forkjølt. Har jobba idag på klesbutikk som æ gjør ekstra i tillegg til jobben min i rus- og psykiatritjenesten. Brekte meg i hele dag også, men har ikke spydd enda, så misunner deg ikke. Vi vil ikke vite kjønn, min samboer vil ikke vite det og jeg blir ikke å klare å holde det hemmelig hvis jeg vet...

GODT NYTTÅR!!

Hei =)

GODT NYTT ÅR JENTER!!!

Vi skal vite!

Klarer ikke vente =P

Sist ville jeg vite, men han ville ikke.

Så rett før UL sa jeg at han bare kunne bestemme, det var greit å vente hvis det var det han ville.. Men når jeg lå der og vi så på sjermen, så hadde han ombestemt seg, da VILLE han vite det med en gang =)

Denne gangen tenkte jeg først at "neei vi venter" , men nå ville HAN vite det med en gang =P

Hehe, men vi skal vite... Klarer ikke vente nei....

Snart JM time, bare 1,5 uker igjen!

Gleder meg =)

Godt nyttår alle sammen :)

Vi skal vite kjønn denne gangen om JM klarer å se. Forrige gang ville vi ikke vite og det var veldig spennende under fødselen. Egentlig burde vi ha skjønt at det lå en jente i magen siden vi var på 4 ul uten å se "noe". Men, denne gangen ønsker vi begge å vite. Tror nok pappaen synes det er en liten ekstra bonus om det viser seg å være en gutt. Jeg har jentefølelse :)

Jeg er litt mindre kvalm og det er så herlig! Har uten tvil lagt på meg av lite aktivitet og godter.. Har fått 6 mammabukser av en venninne som nettopp har født og alle er i bruk.

Er det noen som har tenkt å melde seg på gravidsvømming på Elisabethsenteret??

Petrine :

Spennennde å høre hvordan dere tenker ang å vite kjønn=) Vi skal vite=) gleder meg, selv om det selvfølgelig er det samme hva vi får=) Ser ikke for meg at jeg er mamma til gutt først, men tror det likevel. Sambo tror jente..

JAAAA, er med på gravidesvømming.. Det hadde vært trivelig=)

mzme 83

Husker de snakka om å slutte med sånne kurs da jeg var gravid sist (2 år siden). Jeg var aldri på noe sånt. Men det gikk jo fint likevel =)

Du får all hjelp og info du vil ha og trenger hos JM!

Ang. svømming...

Jeg har ikke vært i et baseng på 'gudene vet hvor mange år', vet ikke om jeg husker hvordan man gjør det =P

Men koster det mye? Og når er det??

Hei :) Æ har veldig lyst å melde mæ på gravidsvømming på Elisabethsenteret, artig at vi er flere som gjør det da! Har sjekket pris, det koster kr. 950,- for kurs over fem ganger (for de som er medlem i LHL koster det kr. 500). Men når e det best å gjøre det da? Tenkte kanskje fra mars-april av... Hva tror dere? Men er med før også om noen andre skal! Har hørt at det er veldig bra! Se på www.elisabethsenteret.no for mer info!

Huff, ellers har æ fått halsbetennelse, e forkjølt og spyr :(

Hei hei jenter=)

Merkelig at de ikke har svangerskapskurs, er det ikke? Aner ikke jeg for er jo førstegangsfødene.. hehe..eller førstegangsgravid, om en foretrekker å si det -hihi- =) Iallefall.. har sett for meg at vi skulle på slikt kurs, selv om jeg ikke har klart for meg hvilket utbytte en faktisk har.. men men, har de ikke dette tilbudet, så er jo den saken grei=)

Hva angår svømming for gravide, så har jeg sjekket ut på nettsiden til Elisabethsenteret. Så bilde, og jeg har, som en av dere også nenvte, ikke vært i svømmehallen på år og dag, så.. vet i grunnen ikke hvor mye jeg hadde fått ut av slik svømmetime. Må se det litt ann, er dessverre ikek slik som sambo " fisk i vannet". hehe.. Gjett om han allerede nå gleder seg til babysvømming -hihi- =)

Kanskje jeg går i svømmehallen på vanlig vis, må som nevnt se det ann=)

GravidTone : Føler med deg! har ikke halsbetennelse eller lignende, men spyr f.. med hver dag! Vi holder ut, for det kommer noe godt ut av dette=) har du spydd over lengre tid, eller har du spysjuka uavhengig av graviditeten?

Artig at flere har tenkt seg på gravidsvømming! Jeg ser meg helt nødt til å melde meg på, bekkenløsninga er her for fullt igjen, så dette er en av treningsformene jeg kan være med på. Synes det er litt dyrt, men det er vel verdt det. Tror jeg melder meg på det neste kurset, tror det begynner om 5-6 uker.

Gleder meg til jordmortime og ul i denne måneden :-)

Så rart at de ikke arrangerer svangerskapskurs lengere.. Har dere ringt til sentrum helsestasjon å hørt? Vi gikk på et kurs forrige gang jeg var gravid. Det var ikke med omvisning på føden, men det får man jo uansett når man skal skrives inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...