Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( ny tråd)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei Mzme=)

Ja, jeg trodde jeg var kvitt kvalmen, siden jeg ikke hadde spydd siden onsdag i forrige uke.. Ja, det var helt til jeg stod klar for å gå ut døren idag. Joda, der spydde jeg opp all frokosten!! Irriterende til 1000!!! Jaja.. det kommer vel noe godt ut av det :D :D

Var til gyn idag,ja. Fosteret hadde vokst, hadde fin bevelgelse, bra hjertefrekvens og størrelse. Bra mengde fostervann, så alt så bra ut=) Herlig=) Gyn sa jeg nok var 11+1 idag, istedet for 10+6. Hadde mistanke om dette, allerede da jeg på første UL ( pga blødninger) ble satt tilbake =) hehe.. Jaja, får jo ikke vite noe mer eksakt for vanlig UL..

Hvordan går det med deg?

Så godt å høre at alt er som det skal da "jente.24".

Det var det jeg hadde regna med;-) Men det er jo så utrolig godt å se det, og få det bekrefta!

Har dere begynt å avsløre for folk rundt dere?

Er på ferie hos familien min som bor sør på.. Så etter et par dager måtte jeg bare avsløre =)

Hadde et par episoder med brekninger og sovninger på sofaen som vanskelig lot seg forklare...

Formen her er nå litt sånn frem og tilbake... Mest trøtt og brekninger som plager meg. Tåler jo ingen ting, orker ikke nevne hva en gang, for bare tankenfår meg til å brekke meg... hehe... egentlig er det jo ganske komisk!!! MEN håper virkelig det gir seg etter 12 uker som er på mandag =)

Mzme=)

Så, det ble spying på deg også igår? Føøøøler med deg! Vi får bare håpe at dette tar slutt snart.. * krysser fingre og tær* =) Ikke lenge til vi går over på 2.tri=) Ja, har msn, men i disse eksamenstidene er jeg ikke der så ofte.. enn du?

Annonse

Hei hei Nurk=)

Ja, vet du.. jeg hadde regnet med at alt var som det skulle=) men, likevel greit å få det sjekket, pga smertene og tidligere blødninger. Så jo for meg det skrekksenarioet, fortelle til alle vennene mine for så å komme med kontrabeskjed noen uker senere.. Sukk...

Det var flott å se den lille, som har blitt mye større siden forrige UL. Spennende å se forskjell på hode og kropp, ikke minst det lille hjertet som banket som bare det. Må innrømme at det hele gikk mer opp for meg. Måtte si det til sambo i morges " Vet du.. jeg har en baby i magen".. hehe.. han lo godt, ja, før han svarte " jaa.. jeg vet og gleder meg masse" =) hehe.. Nå er det mer virkelig, herlig=)

Har forresten samme termin som deg nå, jeg=) Ble satt fram 2 dager i går, så da er jeg bare satt tilbake 5 dager til sammen og ikke 7 som første gyn mente etter målingene. Hadde mistanke om at befruktningen hadde skjedd etter mine beregninger, ja selv om egget kan sveve rundt der inne før det fester seg.. hehe..

Har du begynt å kjøpe litt ting? tenker jeg vil kjøpe et par ting over nyttår=) bare for å forberede meg mentalt.. Koselig det blir=)

Hehe.. kan tenke meg du ikke klarte å holde det skjul for familien,nei.. hehe.. hvordan var reaksjonene? ble de overrasket? Vi har fortalt det til nære venner og familie,men har masse venner som ikke vet enda. Gleder meg til å fortelle=) Blir spennende å se reaksjonene osv=) hehe=)

Misunner deg ikke de brekningene, nei! sukk.. føler med deg! har det delvis på samme måte! Men, er som du sier, snart avtar det vel=) Og, så lenge en vet at alt er bra inne i magen, så klarer jeg å venne meg til de evinnelige magesmertene jeg har=)

12 uker på mandag! Vilt å tenke på..hehe=)

Heia, så lurt :) Æ har no vært på to miljøturer med jobb og julebord. Faktisk klart å skjule at æ ikke drikk, har sneket meg til baren og kjøpt alkoholfri vin og drinker og avtalt med servitørene under middagen. Litt gøy å ha en sånn hemmelighet. Æ har jo også termin 2.juli og e 12 uker på mandag. Skal til lege på onsdag og høre etter hjertelyden... Veldig spent! Æ brekke mæ for alt mulig, bare noe lukter litt rart eller æ tenke på nå ekkelt!

GravidTone=)

Ja, nå har vi samme termin. Spennende=) ser for meg en spennende vår og tidlig sommer, der vi " hører" med hverandre hvordan det går gjevnlig.. Spennende med samme termin=) jeg, deg og nurk=) hehe=)

Enig med deg. Litt morsomt med en slik hemmelighet=) heldigvis er det veldig få som får meg seg hva andre drikker i festlig lag=) alkoholfritt er genialt=) Heldigvis er det jo slik at når en utested har skjenkebevilling, så skal de ha alkoholfrie alternativer =)

Du brekker deg, du også, ja.. Må innrømme at jeg trodde dette skulle avta i disse dagene. Ikke for det, vi kan jo være av de uheldige som " beholder" kvalmen og oppkasten utover 12 uker. Jeg spydde mandag og idag. Blir litt lei der og da, men så lenge den lille har det bra, er jeg fornøyd=)

Legen å høre etter hjertelyd? spennende=) du må oppdater oss da=) Når skla dere fortelle folk dette? Jeg reiser hjem til hjemplassen min i morgen, så da blir jeg vel å fortelle venneflokken etterhvert så jeg møter de=) spennende=)

Heia :) Håper bare alt er bra jeg og tar ømme pupper og brekninger som et tegn på det foreløpig. Siden æ mistet tidligere i år e æ jo litt forsiktig denne gangen. Har lyst å høre hjertelyden før æ fortelle det te så altfor mange, men noen få venna vet og familien. Ellers tenkte vi å fortelle det sånn te jul/nyttår etterhvert. Noen på jobb og sjefen vet også da.

Har du sett på ultralyd? Æ glede mæ te det, men har enda ikke fått innkalling. Skal høre med legen på onsdag. Skal oppdatere dere ja, artig at noen andre er i samme situasjon!

God jul og godt nyttår! Glede meg til å møte deg og dere andre over nyttår

Annonse

Ser det er flere som har brekninger her. VI får si felles trøst i felles skjebne :) Brekker meg konstant når jeg pusser tennene, det er grusomt!

Jeg skal på julebord i kveld med jobben. Regner med de fleste avslører meg.. Men, det gjør igrunn ikke noe. Er jo ikke lenge til jeg er 12 uker på vei, gleder meg til det :-)

God helg!

Hehe, æ brekke mæ også sinnsykt når æ pusse tennern! E litt bekymra over det egentlig, får så lett hull og man er jo ekstra utsatt når man er gravid. No får æ ikke pussa tennene ordentlig fordi æ ikke klare! Klare heller ikke ta astmamedisin, brekke mæ sinnsykt når æ tenke på å pust inn den.

Enig med dere... Tannpussen er et helvete!!!

Er fortsatt veldig trøtt jeg da... Sover glatt fra 7 om kvelden til 7 om morran... Håper det blir litt bedre til skolen begynner igjen i januar! Har hørt det er begynnelsen og starten som er værst i graviditeten, så jeg har jo et lite håp =)

Man har jo ikke tid å sove så mye når hverdagen er tilbake...

Og grattis, nå er vi over i 2. trim =)

Vet dere... Nå er det bare en knapp mnd til vi skal ha treff!

Har dere tenkt noe på når det passer for dere?

Studiene begynner ikke før den 7. jan. Så den første uka i januar kan jeg jo når som helst. Ellers så vet jeg ikke hvordan timeplanen blir for dette semesteret ennå... Men er veldig spent da =P

Hei hei jenter=)

Ja, jeg må nok bare skrive meg på listen over mindre hyggelig tannpussing!! :/ Jeg som er så redd for å få hull i tennene.. sukk..jaja, er vel lite å gjøre med det!! Eller, hva tror dere? Det er bare å glemme og pusse tungen her i gården..

hehe..jeg passer guddatteren min på 1,5 år fra i går og til tirsdags kveldn. Måtte le litt, for da jeg spydde i morges, stod hun i baddøren å lo og ropte " heia" hehe=) Komisk=)

Iallefall.. ja,nå er det snart slik at vi kan møtes på treff=) Foreslår i midten av januar, kanskje=) da har vi studenter fått kommet igang med semesteret, iallefall slik at vi vet hva vi har å forholde oss til =) eller, hva sier dere? =) Dette blir spennende=)

Har time til JM 14 januar, så er med etter den tid=) Når har dere?

Heia :) Så koselig at vi starter å planlegge treff på nyåret! Glede mæ masse te det! Æ skal no på BIM-treff no på torsdag, men de har termin til våren. Min samboer skal også være med siden det var flere kommende fedre som savnet et fellesskap også. Æ jobbe 3 og 4.januar på kvelden, men ellers vet æ ikke nån planer. Skal til jordmor 9.januar! 8.og 15.januar skal jeg på teater.

Tone!

Synes du er tøff som tør å bli med på treff med de som har så store mager jeg!! Jeg var på treff et par ganger sist, og jeg følte meg så utenfor siden de var stor og rundt, og hadde vært på mange treff, og allerede kjente hverandre så godt... De nerma seg termin, og jeg hadde akkurat runda uke 12 - første milepælen liksom =)

Men det blir jo sikkert hyggelig da!!

Mulig mann i huset her og vil være med på pappa treff etter hvert. Siden han skal ha permisjonen så er han nok interessert i å bli kjent med andre pappaer som skal være hjemme...

Det var nå i allefall en av dere som skulle rett i studier igjen, eller?? Vi må få introdusert pappaene etter hvert =)

Etter egen erfaring VET jeg at man trenger å ha et lite nettverk med andre nybakte foreldre rundt seg i permisjon. Å skulle gå et helt år uten voksenkontakt på dagtid er nok tøft... Dagene blir nok veldig lange da vil jeg tro!

Hmm...

Gleder meg til å møte dere =)

Hei hei!

Jeg er så trøtt om dagen! Skjønner ikke hvordan det skal bli jul i dette huset.. Vi feirer hjemme, så her må man jo bare stå på litt. Jaja, jul blir det vel uansett!

Jeg skal til JM den 14 Januar. Jeg foreslår treff i den uken om det passer for andre? Tenk, nå er 1/3 unnagjort. Jeg synes denne graviditeten går så utrolig mye fortere enn med forrigemann. Nesten skremmende..

Har dere fått time til rutine Ul? Jeg skal i slutten av Januar. Gleder oss stort selv om jeg allerede har vært på en :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...