LRMG Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Lille snik på 4 mnd har funnet ut at dagen kan brukes til fest og moro og natten kan brukes til å spise. Synes det går lenger tid mellom ammingen på dagen enn på natten nå. Om dagen går det kanskje 3 t mellom hvert måltid. Om natten går det kanskje 3-4 t etter legging, men så er det annenhver time resten av natten. Jeg ammer liggende, så jeg halvsover jo, men blir jo ærlig talt litt snurrig av å bli vekket 3-4 ganger hver natt. Finnes det noen tips for å snu dette?
trollet66 Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Gi mat oftere på dagtid, hver 2 . time f.eks, sover han så vekk forsiktig med f.eks bleieskift. om natten tilbyr du ikke pupp men sutt i allefall 30-40 minutter. Snuppa mi prøver seg innimellom, og da er dt kun sutt hun får, hun er nå 4 1/2 mnd sover fra (21)22 til 07 , vekker henne som oftest om morgenen.... hun får utpumpet mmom kvelden, 300ml mellom 19 og 21
LRMG Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 OK. Tenkte først at det var bra at han begynte å spise sjeldnere på dagen, slik at han kanskje utvidet magesekken, og dermed ville holde lenger om natten. Men det er altså ikke slik? Skal jeg heller tenke at total mengde næring, og prøve å dytte inn mest mulig av det på dagtid? Ser at han av og til sovner igjen når han får smokken, men stort sett er det mat han trenger - han er jo en stor gutt. Skal prøve å gi litt utpumpet melk om kvelden. Har vært litt for lat i det siste, men angrer jo alltid når han våkner om igjen og om igjen om natta.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Spørsmål til Trollet66: Høres herlig ut at hun sover så godt om natten! Hvorfor velger du å gi utpumpet mme sent på kvelden, er det fordi man gjerne har mindre melk da? Samler du da opp ved å pumpe ut etter hver amming på dagen? Hørtes ut som du hadde fått til en fin løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå