Gå til innhold

Bukkehornsfrø for å øke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest noe her om at det kan øke produksjonen. Men hvordan skal man ta det? Og hvor mye bør man ta? Kan det gi noen bivirkninger? Andre ting man kan spise/drikke for å øke? Jeg har hatt litt lite melk til gutten vår på snart 4 mnd. Har gitt litt mme i tillegg siden han var rundt 2 mnd. Men i det siste har han krevd mer og mer flaske. Før fikk han 40-60 ml mme på kvelden, men nå får han ca 200 ml mme i døgnet. Vil gjerne prøve å øke produksjonen av mm i stedet. Håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å gi mme når men egentlig ønsker å fullamme, er litt å kage ris til egen bak, fordi når man gir mme så øker man ikke produksjonen slik som man normalt ville.

Tilbake til øking.

Jeg leste på en englesk side: Bukkhorns frø kan du ta ca 1 ts i vann/jogurt/melk 3 ganger daglig. Du kan godt kjøre frøene i foodprosessor så det går an å tygge de, eller lage te å drikke for så å spise frøene som det er laget te på. Det er ikke så mye bivirkninger jeg har lest om, noen kan få litt luft i magen, og mange får visst en søtlig kurry lukt av kroppen, både mor og barn.

Alkoholfritt øl er bar for produksjonen og havre grøt/suppe er supert.

Men viktigst av alt er hyppig uttak av melk, tom pupp = større produksjon...¨tørrpumping¨noen minutter etter at puppen er tømt stimulerer ekstra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...