LRMG Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Uff og uff. Jeg har vært veldig godt vant med en som spiser og sover. Var litt trøtt og selskapssyk, så jeg dro til moren min i helgen for å få litt oppvartning. Det endte med kalde middager og tårer hos både mor og barn. Når han skal sove pleier jeg å amme ham i søvn, enten i stua eller bare legge meg på senga med ham. Superenkelt. Men fredag ville han plutselig ikke ha puppen og var umulig å få til å sove. Sugde litt, slapp og iIllskrek som en gal, eller ville ikke ta tak i det hele tatt. Prøvde alt, til og med å gå en tur med ham i bæresjalet, hvilket aldri har sviktet. Da sovnet han men våknet igjen og illskrek. Hørtes ut som smerteskrik, og kom ganske brått. Han var helt fortvilet - ble hes og var helt tåkete i blikket. Har aldri sett ham sånn før, annet enn akkurat da han fikk vaksine. Da han endelig roet seg ved puppen etter 1,5 t sovnet han greit og sov hele natta unntatt måltidene. Men sånn var han mer eller mindre hele helgen. Klarte ikke å finne roen ved puppen, ble distrahert av alt mulig og veldig frustrert og sint + endel hysterisk gråt om kvelden lørdag også. Nettene var helt greie. Vel hjemme søndag kveld var det også mer styr enn vanlig, men i dag har alt vært helt normalt så langt. Er dette brystvegring? Merket at han var veldig opptatt av alt det nye rundt seg, og det hjalp litt når jeg ikke stresset eller maste med puppen. Men det kom liksom så brått... Eller kan det ha vært vondt i øret? Og kan det ha gått over av seg selv i løpet av helgen? Han er snart 4 mnd og rund og god. Blir glad for svar!
alvis Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Gutten min gjør sånn hvis han har vondt i magen. Han spiser litt, slepper puppen og hyler og klarer ikke å ligge i ro. Han sovner og våkner og hyler. Jeg merker at han roer seg med engang han har fått ut luft. Noen ganger gjør han sånn i en dag og av og til kan han holde på i to-tre dager. Men han er mye plaget med luft. Var det noe spesielt du hadde spist? Kan det være magen? Eldste gutten min gjorde akkurat som gutten din da han hadde ørebetennelse. Da var han 6 mnd. Det gikk over etter tre dager. Du kan jo ta ham til lege for hvis det er ørebet. kan han få det bedre om du gir han Paracet. Men jeg hadde ikke gitt paracet før du har fått bekreftet ørebetennelse. Håper det ordner seg.
trollet66 Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Veldig enkelt å amme baby i søvn..... MEN det kan fort bli et problem!! Det er viktig å lære barna å finne søvnen selv, da blir de etterhvert mye enklere å legge, og et slikt problem som du her beskriver ville ikke vært så stort da. Begynn å øve han til å sovne uten pupp, han er stor nok til det nå... HVordan du skal gå frem med nettop din baby, er vansklig å si, prøv deg frem med tutt f.eks. Snuppa mi liker veldig godt å ha ei fille som hun kan kose med, hun drar frem og tilbake den over ansiktet og koser med den, og når hun til slutt sovner sobner hun tett inntil den, ofte som skjerf !! Det begynte med at hun halte og dro i den som lå under hodet hennes, nå får hun en egen til kos!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå