Gå til innhold

Dere som venter nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere forskjellige symptomer de forskjellige graviditetene?

Jeg var kjempekvalm sist gang,ble kvalm etter ca 4 uker..

Har ikke blitt kvalm enda og er vel 5 uker siden jeg ble gravid nå.

Kan man slippe å bli kvalm begge gangene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver graviditet er forskjellig, og symtomene deretter. Så en kan aldri ta det som en selvfølge at 2. graviditet blir som den første.

Selv kjente jeg nseten ikke ta jeg gikk gravid med lillegutt før magen begynte å vokse skikkelig. Denne gangen er jeg sliten og uggen hele tiden. Ikke direkte hvalm, mer konstant influensefølese.

Er skikkelig slitsomt og gleder meg til om noen uker og håper det går over.

Skrevet

Det er ingen svangerskap som er like, så det ikke noe unaturlig om du ikke får det nå.

Jeg var ikke kvalm sist, og er det heller ikke nå. Bank i bordet!!!

Skrevet

Ved forrige sv.skap hadde jeg ingen kvalme. Men var litt plaget av haslbrann, kramper i leggen og vannansamling i kroppen (var hoven i hele kroppen fra før jeg testet positiv).

Nå er jeg ikke hoven, men er litt oppblåst i magen. Er uggen i kroppen, kvalm, men har en sønn som har hatt omgangsyke, fikk selv omgangsyke på lørdag, men er fortsatt ikke kvitt kvalmen.

Er jo bare i 6. uke så litt tidlig å si enda. Vet at sv.skap er forskjellig fra gang til gang, selv om man bærer det samme kjønn.

Skrevet

Hos meg er det motsatt: Jeg var kvalm sist, men nå er jeg MYYYE verre... Men så får jeg jo ikke hvilt meg så mye heller, for nå har jeg jo ei lita tulle å ta vare på i tillegg..

Så for meg er det mer slitsomt denne gangen, faktisk...

Heldiggrisen hvis du slipper unna kvalmen denne gangen, for det er pyton... Maten smaker vondt og byr meg imot - og slik var det IKKE sist, da klarte jeg å "holde kvalmen i sjakk" med å spise ofte; Nå klarer jeg nesten ikke å spise! :(

Men jeg er jo i uke 12, så jeg håper det går over snart...

Skrevet

var frisk og rask med førstemann, ikke kvalm, sliten eller trøtt..

men nå jenter, nå er jeg sykemeldt pga kvalme, trøtt som en dupp hele tiden og hormonell som bare det :)

stakkars mannen min:)

men er 9+5 nå, så satser på at det blir bedre om ikke så lenge:)

Skrevet

Var ikke dårlig sist svangerskap, denne gangen ligger jeg flat å spyr og spyr. :(

Skrevet

Hei,

du høres ut som meg. Med første mann var jeg i god form under hele svangerskapet, mens nå har jeg vært sykemeldt halvannen uke p.g.a kvalme og trøtthet. Er tilbake på jobb idag, men tar det veldig med ro.

Jeg har en sønn fra før, hva med deg?

Skrevet

Var kvalm sist gang også, men denne gangen er det mye verre. Forrige gang hadde jeg superømme pupper, denne gangen merker jeg ikke så mye til det. Er enda mer trøtt denne gangen, men det kan jo henge sammen med at jeg ikke bare kan slenge meg på sofaen når jeg kommer hjem – slik som sist. Har jo ei lita tulle å ta meg av...

Men oppsummert; ja dette svangerskapet er foreløpig ganske annerledes enn det første.

Skrevet

Vel...Hadde hyperemesis sist og har hyperemesis nå....bare enda litt værre....sist klarte jeg å spise litt..for så å spy. Nå klarer jeg verken å spise eller drikke omentrent. Har allerede vært og fått intravenøst på sykehuset,syns ikke det hjalp. Har også ei jente på 3 år som trenger sitt...men det klarer jeg ikke. Hun har det heldigvis helt utmerket sammens med sin far, som er fint nødt til å ta seg av det aller meste her i huset. Tror husfartilværelsen begynner å ta litt på, for det ser så som så ut her for tiden. :-)

Blir ikke flere unger på oss etter dette for å si det sånn:-)For dette klarer jeg ikke en gang til.

(Sorry,måtte bare få ut hvor jævlig jeg syns jeg har det. Kunne selvfølgelig bare skrevet: Like kvalm begge gangene. :-D )

God bedring till alle som er dårlige! og til alle som ikke er dårlige: Jeg misunner dere skikkelig! Ja jeg gjør det.

:-)

Skrevet

Jeg fantes ikke kvalm forrige gang, og heldigvis ikke nå heller. Håper det holder seg slik, jeg er jo tidlig i 1. trimester....

En ting jeg gruer meg til...Jeg hadde skikkelig bekkenløsning forrige gang... Gikk på krykker siste månedene... Jeg vet at BL kan bli verre gang nr 2,men jeg krysser fingre og tær og alt for ikke å få det... tvi tvi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...