Gå til innhold

hvor lenge har dere vært kvalme og hvor intenst er det?


1222

Anbefalte innlegg

Denne uken har jeg gradvis blitt kvalmere og kvalmere og har kastet opp en gang hver dag. I dag toppet det seg og jeg har kastet opp alt jeg har spist. Jeg er 8+1 i dag. Føler meg så slapp og energiløs nå, vurderer legetime om det blir verre, men vet ikke om det er noen vits i det heller. Hjelp! Det må gå over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært kvalm siden uke 6 + ett eller annet..

Kvalm ennå.. 11+4

Kvalmen har vært slik at jeg ikke har orka noe,men ikke slik at jeg har kastet opp.

Begynner å bli bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hvor lang jeg er kommet i graviditeten siden jeg ble gravid uten mens mellom..men regner med at jeg kanskje er mellom 6-8 uker på vei..

Og jeg har vært skikkelig dårlig i 3 uker nå..greier ikke å gå på skolen de få timene jeg har,brekker meg dagen lang,spyr ca 2 ganger om dagen,så har ingen mat i magen og null energi.

Håper det blir bedre snart, fordi dette er ikke noe morro.

Vet ikke hva som kan hjelpe mot kvalmen heller...

Dette er min 3dje graviditet, og andre gangen hjalp det med å spise å få i meg vann..men ikke nå lenger,,hjelper ingenting.

 

Men jeg går gledelig gjennom dette bare om jeg får beholde min lille beibi i magen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm fra omtrent fem uker og fram til rundt 11 uker. Heldigvis lite oppkast, men elendig matlyst i perioder.

 

Men nå ser det faktisk ut til å gå mot lysere tider gitt :D har ikke kjent kvalmen på flere dager nå - er 11+3 (eller, 11+4 siden det STRENGT tatt er mandag i skrivende stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) syntes virkelig synd på dere... men det er verdt det:) jeg var UTROLIG kvalm første gang jeg ble gravid men ble abort grunnet personlige grunner... nå er jeg gravid i uke 14+3 og har ikke vært kvalm mer enn 2 ganger men ikke veldig kvalm med tanke på at det er tvillinger.... huff jenter... kvalme er skikkelig dritt ... ønsker dere lykke til:) men det er verdt det når englene kommer til verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesilet kvalm,av og til kan kvalmen ta litt tak,men det er ikke noe å snakke om.

 

Har to svangerskap bak meg,og de gangene der,da var jeg skikkelig kvalm,så dette er helt uvant for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt dette her. Har jo vanligvis lett for å være kvalm, sjøsyk og bilsyk, og moren min var veldig kvalm når hun gikk gravid. Selv har jeg vært kvalm bare to ganger, men har hatt dager der jeg har vært uggen og ikke hatt lyst på mat (uten at jeg kan kalle det skikkelig kvalm.) Er 8+4 i dag. Synes selv det er pyton å være kvalm, og er så takknemlig for at det har gått så bra som det har gjort så langt i allefall. Synes veldig synd på dere som sliter med kvalme, den eneste trøsten er kanskje at det vil høyst sannsynlig gi seg etterhvert! Lykke til jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var kjempekvalm sist gang,da kastet jeg opp annenhver dag i ca 3 mnd.. det var fælt! Men, noen skrev lengre opp her siden hun ventet tvillinger? er det forskjell på gutt og jente? jeg fikk gutt sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså at hun ikke ble kvalm for at hun ventet tvillinger...

 

jeg er snart 7 uker på vei i følge termin beregning så burde blitt kvalm nå hvis det skulle blitt sånn som sist gang..

 

 

trøtt om morgenen her , litt skrivefeil blir det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm fra 5. uka, og er fortsatt skikkelig dårlig. I begynnelsen hjalp det å spise litt, men nå har jeg gitt opp helt, greier ikke holde noe nede uansett. Er helt sår i halsen etter å ha kastet opp så mye.

Er i 11. uke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe så sinnsykt kvalm for tiden, aner ikke hvor langt jeg ar kommet, men det er nok ikke mange ukene. Jeg går jo enda og venter på om å få høre om fosteret er der hvor det skal, eller om det er utenfor livmoren. Men uansett: Er veldig kvalm!

 

Har vært gravid før, og da har jeg vært kvalm helt frem til den åttende mnd, da har det gitt seg. Jeg har kastet opp om natten også. Morgenkvalme hele dagen:)

 

Jeg synes du skal ta kontakt med legen din ja, det kan være kjekt få råd og hjelp.

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...