Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Vi trener et nytt kamera og det litt fort! Økonomien er ikke helt hundre prosent etter alle julegavene vi har handlet denne mnden, og vi vil jo ha kamera på julafetn så vi kan ta bilder av lillegutts første jul! Hvilket kamera anbefaler du, og hvor mye koster det ca?
camosilla Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er veldig fornøyd med Canon Ixus 800is. Lett å bruke og med stålkasse, tar liten plass i jakkelomma også. Kosta rundt 2000 for et år siden, men du får jo greie billigere camera til rundt tusenlappen også. Her kan du lese litt og se på tester: http://www.dinside.no/php/art.php?id=358322 kan søke på kelko.no også for priser
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2007 Har null peiling;-) Bare et lite greit kamera som får plass i lomma:-)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Tusen takk for tips!!
Bobla :) Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Det som ofte gjør et kamera dyrt er hvor stor skjerm det har, og hvor kompakt og lite det er. Du får et helt ok kamera til under 1000 lappen så lenge det ikke er så viktig for deg. Det er ikke så stor forskjell på de forskjellige kamera produsenter. Så det viktigste er at det er et kamera som du liker, og som du synes er lett og bruke. Ellers er det kjekt å ha minimum 3 x OPTISK zoom på kamera, og rundt 5 megapixler i oppløsning. Men det har de fleste kamera nå til dags. Det du må huske på er at mange kamera blir levert med en liten minnebrikke. Dette varierer, men det kan være lurt å undersøke hvor mange bilder (i god kvalitet) det er plass til før man kjøper. Eventuelt hvor mye det koster å kjøpe et større minnekort. (Pris på minnekort varierer i forhold til hvilke type som passer i ditt kamera, og hvor mange bilder det er plass til.) http://prisguide.hardware.no/cat.php?cat_id=6
Niem og Patrick Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Vi kjøpte et på Elkjøp til min mamma som heter Advent faktisk, det hadde 8,2megapixler, og er kjempebra til enkel bruk. Kostet kun 799kr med bæreveske til!=)
Måånestråle Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har Canon ixus 75, og er superfornøyd med det som kompaktkamera. Det er lett å bruke, har mange fine funksjoner og bildene blir veldig klare og fine. Det koster rundt 1999,- i butikkene nå, og jeg mener å ha sett det helt ned i 1699,., kanskje du finner et godt tilbud hvis du leter litt rundt, evt bestiller på nett. Du får MYE kamera for pengene her, altså. NB! Det er ikke om å gjøre å ha så mange megapixler som mulig, så lenge du har over ca 5-6 eller noe (og alle kameraer til salgs i dag har jo det). Desto flere megapixler, desto større lagringsplass tar bildene dine opp, og desto større minnebrikke trenger du.... For eksempel kan et bilde med 3 megapixler forstørres opp til A4-format uten at det blir veldig kornete. Og det er jo sjelden man forstørrer kompaktkamera-bilder til så mye større enn et A4-format! Lykke til på kamerajakt
Hikken Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 I alle el-forretninger har de alltid b-varer, kjøpte et kjempefint canon-kamera til 899, satt ned fra 3200 fordi det var litt ripete :-)
Duo-yoghurt Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Du kan få kjøpe mitt! Det kosta 3000 på Lanzarote (kjøpte det der) Det har hele 12!!! megapixler! Vi bruker det rett og slett ikke... Det er vel brukt 4 ganger tror jeg... Så hvis du er interessert kan vi jo bli enige om en pris...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Canon Digital Ixus er det jeg kan anbefale, men aner ikke hva det koster nå. Har god skjerm, norske menyer, lite og lett og i stål samt er rimelig solid. Prøvd endel andre, men det vi har er best!!
Bobla :) Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Her er en test av billige digitalkamer som ble lagt ut i dag. Testvinner er Samsung Digimax S630 til en pris av 800 kr. http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=189098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå