Gjest spinella Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Nå er jenta mi blitt 3 uker, jeg ammer, det er nytt for meg, og nå har hun fått grønn bæsj. Jeg er på min andre antibiotikakur etter fødselen, i tillegg til at jeg fikk iv med antibiotika underfødselen. Kan dette være tegn på sopp eller brystbetennelse eller andre ting. Har ikke noe særlig med spreng lenger, og følelsen hadde gått tilbake som til normale pupper, men har en litt sånn sviende følelse i puppene, spesiellt når det er kaldt ute, dessuten føles ting litt annerledes nå, føles ikke som spreng, mend et føles ikke osm om hun tømmer brystet i det hele tatt, det er også litt hardt og fullt liksom, emnikke klumper og spreng. Har av og til inntrykk av at hun bare ligger å sutter uten å virkelig suge. Har tidvis også hatt litt såre brystvorter og bruker en spesiell type vaselin mot dette, med lanolin. Ellers må jeg jo legge til at hun spiser ofte og greit og har greit med bleier og virker fornøyd, men besjen er da altså temmelig grønn. Vil helst ikke gå til helsesøster med dette, for tror ikke hun har noe greie på dette med amming, venninna mi som har en gutt på alder med min første, ble anbefalt å begynne å gi flaske da han var 5 uker, fordi han hadde så ille bleier på morsmelk. Hva nå det måtte være, det var visst bløtt. Bor i utlandet så der er det ikke alle som er like inne på dette med amming. så det er heller her jeg henvender meg for hjelp :-)
trollet66 Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Så lenge du går på antibiotika er det ikke uvanlig med grønn og løsere avføring. Med tanke på at du er på din andre kur med amtibiotika, er det ike usannsynelig at deu har fått sopp/trøske, det kan være årsaken til den sviende føleklsen du skjenner. At d ikke har spreng lengre er nok bare melkeprod som har stabilisert seg
Gjest spinella Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Så ingen fare da? Ingenting jeg skal gjøre, eller ikke gjøre? Det er jo fint, takk skal du ha :-)
trollet66 Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Få i deg nok ¨snille¨ bakterier i form av cultura/jogurt el.lignende. Antibiotikaen ser ikke forskjell på snille og slemme bakterier, dermed er det viktig å tilføre dem vi trenger under kurden. Desverre er det ikke uvanlig med oppblomstring av sopp etter antibiotikakur, og for deg som har hatt nok av dem alt.... Jeg villle eventuelt snakket med lege om å få beh. for sopp/trøske. Mykostatin til deg og baby Det at du får vondt når det er kaldt ute kan jo eventuelt tyde på raynaulds fenomen? Pass på å holde brystene varme- ulinnlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå