Gå til innhold

Mannen som ikke kan ti stille :P


Gjest

Anbefalte innlegg

...vi hadde strengt tatt bestemt oss for at besteforeldre ikke skulle vite noe før til jul, tidligst, og SPESIELT ikke min mormor - også kjent som jungeltelegrafen. Det mormor vet, vet alle- med visse modifikasjoner (hvis du nyser hjemme hos mormor, vet hele slekta at du har lungebetennelse og c-vitamin-mangel før du rekker å komme deg ut døra igjen).

 

Så, å ta med seg en samboer med munndiaré på juleshopping sammen med mamma (som har visst om sitt kommende barnebarn i flere uker) og den beryktede jungeltelegrafen en hel dag, er jo kanskje å be om trøbbel.

 

Vi kom oss gjennom første halvdel i fin stil - jeg og mamma greide til og med å kjøpe tre nusselige bodyer i størrelse 50 på tilbud med mormor tumlende rundt omkring uten at gamla merka noen ting. Hun var mest stressa fordi hun var redd julegavene hun skulle kjøpe ville bli utsolgt fordi mamma romsterte rundt i den babyklær-sjappa :P

 

Men når vi kommer til middagspausen og vi har satt oss ned på obs-kaféen for å møvle i oss absurde mengder pølse og chips, mister mamma en kniv som faller ned mellom beina på sambo - hvorpå han utbryter "er du SÅ fornøyd med at du skal bli bestemor altså?"... Jeg vurderte i et brøkdels sekund om jeg skulle forsøke å ro den der i land, men når mamma knakk sammen i latter og gubben sa "Wops!" innså jeg at denne var ikke til å redde... Gamla kondolerte (det er liksom hennes greie. Hun er negativ til alt og mener fremdeles at kusina mi og gubben ikke hadde fått barn om de hadde hatt jobb, for da hadde de hatt noe annet å finne på!) - og lot som hun gir seg jamt katta, men hun blir nok fornøyd likevel :P Får bare håpe hun ikke babler til resten av slekta med én gang i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk. Vi har da levd med 'a i noen år, så de fleste på telefonlista tar vel det meste som kommer derfra med en stor pose salt. Dessuten er det uansett bare snakk om noen få dager til den magiske tolvukersgrensa, så da får det heller bare stå til når hun ikke greier å holde munn mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...