*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 9. desember 2007 #1 Del Skrevet 9. desember 2007 Skal på sykehuset i morgen og mulig operasjon på osdag men problemet er at jeg har ikke tid til å ligge inne så lenge, hehe... Vi skal til syden den 21.desember så jeg må ha garanti for at jeg er hjemme innen den tid og helst oppegående. Noen som har tatt denne operasjonen? Hva er deres erfaringer? Var det kikkhullsoperasjon eller åpnet de magen? Moren min tok denne for ca 4 år siden og hun fikk indre blødninger etterpå og måtte ligge inne ganske lenge. Er så redd det skal skje med meg også... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 10. desember 2007 #2 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei! Min mor fjernet galleblæren en gang i løpet av siste året.. hmm..husker ikke akkurat når. Men iallefall. Da var det "bare" kikkhullsoperasjon. Hun kom ut enten samme dag eller dagen etter.. Lå ikke lenge inne i det hele tatt. Hvordan kjennes symptomene ut på at man har problemer med gallestein? Er litt redd for at jeg og får det... Men aner ikke hvordan det skal kjennes ut da.. HAr du lyst å dele erfaringer med vontene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136259659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 14. desember 2007 Nå er det heldigvis over! Smertene lå under brystet på høyre siden og var nesten verre en fødselsrier! Jeg hadde også en del brystbrann/halsbrann og veldig mørk gul urin. Avføringen kan også bli grå fikk jeg vite etterpå men la aldri merke til noe slikt, hehe.... Jeg ble lagt inn på onsdag og skulle ut samme dag men slik gikk det ikke. Da jeg snakket med kirurgen etter operasjonen sa han at han aldri hadde operert ut så mange og store steiner noen gang så derfor ble visst hullet i navlen litt større en normalt. Jaja, det kan jeg leve med, hehe! Verre var det med luftsmertene som jeg fikk etter operasjonen, jeg trodde virkelig jeg skulle DØ!!!!!! De satt i magen og opp i den høyre skulderen og verket slik at jeg ikke fikk puste, de måtte gi meg masse smertestillende og jeg spydde som en gris hver gang jeg prøvde å komme meg ut av senga. Men det gav seg etter et døgn og da fikk jeg lov å reise hjem (heldigvis), har ikke tid til dette her, hehe! Nå gjenstår det bare å komme seg på beina innen den 21.desember for da reiser vi til syden... :S Men ellers så overhørte jeg legen da han snakket med en annen pasient og han sa at gallestein er mer vanlig enn folk tror, 10% av befolkningen har det visst ifølge ham! :/ Her har det gått in arv, både mormor og mamma er operert for det samme så dersom du har det i familien kan det gjerne være lurt å ta en sjekk med ul. dersom du har noen av disse symptomene? Krysser fingrene for at du slipper det!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136301782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 14. desember 2007 #4 Del Skrevet 14. desember 2007 Usj! Det der hørtes ikke ut som en kjekk opplevelse.. hverken operasjon eller reaksjonen etterpå.. Det høres jo bare dritvondt ut!!! Stakkar deg! Samtidig kan jeg puste lettet ut.. det var ikke sånne symptom jeg har hatt.. Men tenker at jeg vil få undersøkt med ul hvis jeg får lignende smerter, ja! Mor har vært ille plaget med det. Og du, har du fjerna galleblæren eller bare steiner? For mor fjerna jo hele blæra, for hun hadde anfall flere ganger i mnd! -MEN ingen fortalte at hun da ikke kan bruke hostesaften cosylan!! Det kan visst være livsfarlig for folk uten galleblære. -Det fikk hun erfare.. Heldigvis fikk hun hjelp med en gang, og motgift så hun kom seg, men det kunne blitt skikkelig alvorlig! Det værste var at hun akkurat hadde fått hostesaften av legen!! -Da hun ble syk av den, altså.. En vikarlege som ikke hadde lest journalen hennes før han skrev ut medisin..!! :0 Er jo enda noen dager igjen til 21 da.. Håper du kommer deg til dess!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136301870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 14. desember 2007 Hæ????? Kan jeg ikke bruke Cosylan??? Ingen som har fortalt meg det heller!!! Men de fjernet hele galleblæra her også. Hmmm, skal snakke med legen min og si at hun må gi dem beskjed på sykehuset om at de må si slikt til pasienter som fjerner galleblæra! :/ Men takk for tipset, hehe!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136302418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor1 Skrevet 15. desember 2007 #6 Del Skrevet 15. desember 2007 uffda! hørtes ikke så kjekt ut det der! Jeg står på venteliste nå for å få fjernet min galleblære. Rekner hvertfall med at de tar hele saken :-). Er faktisk så motivert for det nå, at selv slike skrekkhistorier som din ikke kan hindre meg! Denne uken måtte jeg inn på sykehuset under et anfall. Hadde sinnsyke smerter, og ingen av tablettene mine hjalp. I desperasjon hev jeg innpå en paralgin forte også. Da fikk jeg døst av en halv time ca- hvorpå jeg våknet med de mest intense smerter i mellomgolvet. klarte ikke ligge rolig, men da jeg reiste meg opp besvimte jeg. Klarte på et vis å komme meg ned trappen og fortelle mannen at jeg trengte lege. Besvimte flere ganger og låg ellers og vred meg av smerte. Men innen vi kom så langt at jeg fikk snakke med lege, var selvfølgelig anfallet over- det eneste som gjenstod var en salig paralgin-rus Men det medførte at jeg hoppet minst to måneder frem i operasjonskøen- for fikk tatt alle forberedende prøver og samtaler før jeg drog hjem. *ser etter lyspunktene* Gruer meg litt til julen- for ikke har jeg tenkt å hoppe over hverken ribbe eller julekaker- noe som garanterer at jeg får minst et anfall neste uke. De medisinene jeg har virker dårlig når jeg ikke tar dem tidsnok + at jeg ikke tåler dem så godt- tror halvparten av de smertene jeg har skyldes bivirkninger nei, se der- no fikk jeg klagd litt i dag og ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136308208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 16. desember 2007 #7 Del Skrevet 16. desember 2007 Huffda Trollmor1, dette hørtes virkelig ille ut!! Håper du får en fin jul tross alt... Glad det går fremover med deg musefis, hadde jammen vært dumt om du ikke kunne nyte sydenturen i fulle drag... *knegg* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136257410-april-noen-som-har-blitt-operert-for-gallestein/#findComment-136309942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå