Gå til innhold

Når kunne dere kjenne den forstørrete livmoren selv?


Hannahs-mor06

Anbefalte innlegg

Har lest litt om hvordan mna kan kjenne den forstørrete livmoren rett ovenfor skambenet.. nå de siste dagene har jeg kjent en slags oppfylling der, litt hardere enn vanlig..

Kjenner også en slags oppfylling som en pølse som ligger på tvers midt i maven..kunne ikke kjenne dette før..merkelige greier!Håper noen kan svare på det "dumme" spørsmålet mitt;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

med førstemann kjente jeg den i uke 11 tror jeg, nå er jeg 8 uker på vei og kjenner den allerede. Kanskje det er to? hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 11 kjenner jeg den ikke over skambeinet. Men tisset i ett, så den vokser nok der nede. Den pølsa du kjenner er nok nedre del av tykktarmen. Den ligger på tvers der nede, colon transversum heter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da og har du barn fra før av?

 

Jeg kunne kjenne d ganske tidlig.. i uke 7+ ett eller annet.Det er mitt andre barn.

 

Ingen spørsmål er dumme her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjent den før i dag... 11+4. Men jeg synes den er skremmende langt oppe, sånn helt plutselig (den har sikkert kommet opp før, for litt mage har jeg hatt i flere uker, men jeg har ikke greid å identifisere den før jeg lå og kjente etter i morrest. Men da kjente gubben den også - helt tydelig fordi den var stram)... toppen ligger omtrent 10 cm - muligens litt mer - over skambeinet, så jeg håper at det bare er en der inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tverrgående del av colon går på tvers høyere opp imaven, over navlen.. "pølsa" jeg kjenner ligger rett nedenfor navle nivå..og kjenner at det er litt spent nederst i maven også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente på snart ett år.. har ikke testet psitivt ennå, men fra forrige svngerskap vet jeg at jeg produserer hcg sent, var 8-9 uker på vei før jeg testet positivt med hannah. Har veldig garvdiitets følelse, og nå kjenner jeg da denne oppfylningen nederst i maven. Men kan det være livmoren jeg kjenner under navlen? kan den plutselig kjennesveldig godt?? så høyt oppe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg!! plutselig kjenner jeg den..og kjenner den mest under navlen, men er stramt/spent helt far skambenet og oppover..

jeg har ikke testet positivt ennå, men da jeg var gravid med hannah ( 1 år) testet jeg ikke postivt før i uke 8-9..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...