Gå til innhold

Hvor lenge skal man gå å være kvalm :( ?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 30. mai og skal i så fall være i 16.uke. Jeg har fortsatt morgenkvalme, og er mye kvalm resten av dagen. Jeg har ikke gått opp i vekt, og ikke fått mage enda.

Jeg har hele tida lurt på om jeg ikke er så langt på vei som legen sier. Dette på grunn av veldig uregelmessig mens før graviditeten. Vanskelig å si når "det" egentlig skjedde...

Litt kjipt å gå å ikke vite hvor mange uker man er på vei. Syns det er veldig moro å følge med på Fra uke til uke...

Regner med at alt blir mye klarere etter ultralyd 27. desember... leeeenge å vente...

Fortsetter under...

Det samme sier jeg! Men nå begynner den verste kvalmen endelig å gi seg, ikke så ille nå lenger og morgenene går knirkefritt når jeg ikke skal avgårde på noe tidlig.

Jeg sliter fortsatt med skikkelig tretthet, men kunne vel lagt meg tidligere om kveldene hvis jeg ville. 7-8 timer skulle da normalt holde, men kanskje ikke når man er gravid... Var en del trøtt sist også, men nå har jeg jo en liten tass fra før så vil gjerne ha litt egentid/partid på kveldene etter han har lagt seg da:-)

Jeg er fullgåtte 18 uker på onsdag ifølge mens-termin, men min er også litt usikker, tror jeg:-) Spent på UL 13.desember! Bare 3,5 dag igjen nå jo!!

Så lenge kroppen vil det tydeligvis..." Du vet du er gravid eller?", kom det fra legen min når jeg gikk til han med den massive kvalmen min og svangerskapsmigrene... erre muuuli'?!

Har hørt skrekkeksempler på de som går sånn hele svagerskapet og de som bare våkner en dag og alt er greit, hehe. Jeg satser på den siste!!

Lykke til!

Jeg har termin 31,mai og har vært kvalm og kastet opp siden uke 6. Vært sykemeldt mesteparten av tiden. Er kjempe lei nå og håper at det snart skal gå over. Var hos jordmor torsdag og SF målet viste 15cm, så babyen har det bra! Så koselig at du fikk UL i romjulen, jeg selv må vente i spenning helt til 4.januar.

Lykke til med kvalme. Ps: prøv ingefær kapsler fås på apoteket, de hjalp meg litt.

Jeg er i uke 17+3 Er fortsatt litt kvalm, men bedre enn jeg har vært. Jeg reagerer fremdeles på visse lukter og nekter fortsatt plent å spise visse typer mat, men stort sett føler jeg meg ganske bra. :)

Er mest trøtt nå om dagen og merker at jeg blir mer anpusten opp trappa til 6. etg på jobben. Den lille stjæler jo alt oksygenet mitt!

Ellers har magen begynt å vises. Den har blitt en liten, koselig, rund vaskeball. Og kjenner nå mer av de fjærlette bevegelsene som jeg kjente litt i uke 11. Så vet nå med sikkerhet at det var det jeg kjente da. :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...