Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra dere søkte om ivf til dere hørte noe fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ble henvist til Riksen i mai 2005 og hadde forsamtale i august 3 mnd. senerer. Prøvde inseminering først, så første IVF hadde vi ikke før i april 2006.

Lykke til!

Vi holder til i Porsgrunn, så vet ikke hvor mye hjelp dette er. Men vi ble iallefall henvist i slutten av oktober, og fikk brev om at vi var registrert én uke seinere. Der stod det at ventetiden for tiden var sju måneder, og at vi ville få et nytt brev når det ble ledig time.

Så vi krysset fingrene for time engang i mai/juni.

Allerede i går fikk vi et nytt brev, hvor det stod at vi var satt opp til konsultasjon i begynnelsen av januar!!! Dvs. drøye to måneder etter at vi søkte.

Har gått sprøtt fort, dette - og nå er jeg overrasket, lykkelig og skikkelig nervøs på samme tid. Håper den samme tendensen viser seg på Rikshospitalet, og at dere snart kommer inn.

Vet dessverre ikke hva kort ventetid tilsier, det finner du nok ut av snart :) Masse lykke til iallefall!

Vi fikk behandling i haugesund. Ble henvist i februar, lovet kort ventetid grunnet hissig endo hos meg, og fikk time til forsamtale i april, oppstart deretter ved første mens.

Vi ble henvist riksen i begynnelsen av september.

Vi fikk første svar brev 19.sept i dette sto det at det var 3-9 måneders vente tid avhengig av behandlingstype etter at søknaden var behandlet/godkjent av lege, men søknaden vår var da ikke godkjent av lege ennå. -Forventet da endel ventetid siden vi må ha ICSI.

Hørte så ikke noe før jeg plutselig fikk brev siste uken i oktober. I Det var da bare en drøy uke til vi hadde fått time nemmlig 8.november. Vi fikk starte behandling i slutten av samme måned, jeg har nå brukt spray og sprøyter i 3 ukers tid og skal til egguthenting i morgen og innsetting fredag.

Synes det gikk raskt for oss, håper at det skal gå like raskt for dere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...