snurripåsnei Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 ridder-ost? krem-oster?? er 7 uker på vei :-)
BellaSuz Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Ridderost og kremoster (hvis du tenker på Tine kremost med krydder o.l) kan du trygt spise, de er laget av pasteurisert melk, og dermed trygge. Hvit castello er også laget av pasteurisert melk, så denne skulle også være trygg å spise. Men dette er en myk-ost, så denne ville jeg nok spist rett etter åpning og vært obs på holdbarhetsdato. De fleste av Tine's oster er pasteuriserte, men sjekk allikevel www.tine.no hvsi du er usikker. Oster i delikatessedisken er litt mer usikkert.
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Ridder ost og kremoster JA Hvit Castelle er hverken Brie eller Camenbert som det frarådes fra, men jeg hadde ikke spist det fordet. Det frarådes jo også ifra å spise blåmuggsost, og Hvit Castello er en muggost selv om det ikke ser slik ut.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Nei- ikke spis hvit castello! Alt de skriver om mykost har i allefall skremt meg. Kremost/smøreost og ridderost er vel greit tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå