Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei! Jeg er førstegangs gravid i 13. uke nå, som før jeg ble gravid gikk på antidepressiva (Efexor Depot). Dette seponerte jeg i forbindelse med graviditeten, og dette har gradvis vist seg å ikke være så veldig bra for meg, uten at jeg ønsker å utbrodere det noe særlig... Nå mener fastlegen min at jeg bør vurdere å begynne med medisiner igjen, selv om det jo i utgangspunktet ikke er å anbefale... men i dette tilfellet har han altså konkludert med at det er det riktigste å gjøre, og jeg kjenner jo at jeg hadde det mer "stabilt" før jeg slutta på medisinen... Mitt spørsmål til dere som leser dette er altså; er det noen der ute som har ERFARING med å bruke antidepressiva under svangerskapet? Og da spør jeg ikke om folk har lest eller hørt om diverse skadevirkninger og hva fagfolk har sagt... Alt dette har jeg jo selvfølgelig lest MYE om... Jeg er interessert i å vite hva slags personlige erfaringer folk har hatt, sånn at jeg kan bli litt betrygget, enten på det ene eller andre viset... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136256224-svangerskap-og-antidepressiva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei! Jeg gikk på Fontex gjennom hele mitt første svangerskap. Idag har jeg ei frisk og fin jente på 20 måneder. Er nå gravid igjen med termin i begynnelsen av juni og går fortsatt på Fontex( Samme som fluoxetin). Bå de jeg og legen er enig i at det er det beste da jeg vet hvordan det vil bli uten... har prøvd uten mange ganger med samme jævlige resultat. Skal prøve å kutte ut om 1 års tid for å se hvordan det går. Skaden kan bli større på barnet om mor er depressiv eller har angst gjennom hele svangerskapet og starten av livet. Men selvsagt, det er en risiko! Og den tar jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136256224-svangerskap-og-antidepressiva/#findComment-136266258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå