Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan man teller hvor mange uker man er på vei. Har lest opp og ned om det, men får det likevel ikke til å stemme. Jeg hadde første dag i siste mens 28.september. I følge BIM er jeg da 11 uker og 2 dager på vei. I følge Babyverden er jeg 10 uker og 2 dager på vei. Men terminen på de to sidene er kun én dag i forskjell. Hvorfor det? Det er litt frustrerende å kanskje bli satt en uke tilbake i tid når det nærmer seg slutten på første trimester, redusert risiko for spontanabort og forhåpentligvis slippe kvalmen i jula... Noen som kan hjelpe? Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JO, du er 10 uker på vei, men i din ellefte uke. Hvis det kan stemme med det som stod. Du har termin 21 juli?

Skrevet

Ifølge BIM har jeg 5.juli, Babyverden den 6.juli....

Men har ikke vært på første kontroll hos legen enda.. skal om en uke i morgen.

Skrevet

Tror jeg skjønte det litt bedre nå.. Det er sånn jeg har tenkt, at jeg er i 11 uke... Men når jeg da leser i svangerskapsboken, skal jeg da lese på 10. eller 11. uka? Det blir vel 10.ende det da?

Skrevet

Jeg hadde min første dag i siste mens den 26. september, og har termin i begynnelsen av juli. En enkel måte å regne termin på er å ta 28.sep pluss 7 dager (5.okt), minus 3 måneder = 5.juli.

Har du en syklus på 28 dager og 14 dager mellom eggløsning og mens, så er dette mensterminen din. Selv er min syklus litt lenger og derfor justeres terminen tilsvarende.

Med en "normal" syklus vil du derfor være 10+2 i dag

Skrevet

Så gøy med termin nesten samtidig! Hvilket sykehus skal du på?

Skrevet

Jeg vet ikke sykehus enda, men satser på Rikshospitalet i Oslo. Du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...