Gå til innhold

Ristopper/risboller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget risboller etter en oppskrift jeg fant på nettet. Jeg fant ikke den jeg lagde i fjor.... Men det er langt fra samme. Noen som har oppskrift på ristopper som blir lyse? Jeg innbiller meg at jeg hadde melis i oppskriften i fjor, men det er det ikke i den jeg har prøvd nå.

Her er den jeg har prøvd nå:

6 ss kakao

6 ss sukker

1 1/2 dl melk/vann el. kaffe

1 pk Delfiafett (250g)

2 egg

2 ss sukker

2 ts vaniljesukker

ca 1 1/2 l puffet ris

Vil gjerne ha den som blir lys....

Fortsetter under...

Skrevet

Når jeg lager risboller tar jeg bare delfiafett, lys kokesjokolade, smelter det sammen og ris oppi.. Og dem blir lyse.. og dem er gode..

Ellers bør du prøve med hvit kokesjokolade.. Dem er enda bedre..

Skrevet

Det står en god oppskrift på "Puffet Ris-pakken." For å få lyse risboller, bruker du lys kokesjokolade. :-)

Skrevet

Tips: kikk nøye gjennom den puffede risen før dere lager. Hilsen en som ikke tør spise slike mer.., :(

Annonse

Skrevet

Takk, takk. Det stod ikke noe på den puppet ris pakka jeg hadde, men jeg skal se om jeg finner en annen i dag. Tusen takk :-)

Skrevet

Jeg bruker den oppskrifta som står på delfia pakka jeg, er egentlig oppskrift på delfia kake, men bruker samme sjokolademassen, men bruker melk istedenfor kaffe.

2 1/2 plate kokesjokolade

4 ss melk

1 pk delfia

2 egg

3 ss sukker

Puffet ris

Pleier å ta i litt sånne hakkede Maribo fersken, blir sinnsykt godt :)

Bør kanskje gange opp oppskrifta et par ganger hvis dere er mange, jeg pleier å gange den med 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...