Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har laget risboller etter en oppskrift jeg fant på nettet. Jeg fant ikke den jeg lagde i fjor.... Men det er langt fra samme. Noen som har oppskrift på ristopper som blir lyse? Jeg innbiller meg at jeg hadde melis i oppskriften i fjor, men det er det ikke i den jeg har prøvd nå. Her er den jeg har prøvd nå: 6 ss kakao 6 ss sukker 1 1/2 dl melk/vann el. kaffe 1 pk Delfiafett (250g) 2 egg 2 ss sukker 2 ts vaniljesukker ca 1 1/2 l puffet ris Vil gjerne ha den som blir lys....
Blomsterenglene Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Når jeg lager risboller tar jeg bare delfiafett, lys kokesjokolade, smelter det sammen og ris oppi.. Og dem blir lyse.. og dem er gode.. Ellers bør du prøve med hvit kokesjokolade.. Dem er enda bedre..
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hvor mye kokesjokolade? Dette skal prøves :-)
scoobidoo Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Det står en god oppskrift på "Puffet Ris-pakken." For å få lyse risboller, bruker du lys kokesjokolade. :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Tips: kikk nøye gjennom den puffede risen før dere lager. Hilsen en som ikke tør spise slike mer..,
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Takk, takk. Det stod ikke noe på den puppet ris pakka jeg hadde, men jeg skal se om jeg finner en annen i dag. Tusen takk :-)
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Jeg bruker den oppskrifta som står på delfia pakka jeg, er egentlig oppskrift på delfia kake, men bruker samme sjokolademassen, men bruker melk istedenfor kaffe. 2 1/2 plate kokesjokolade 4 ss melk 1 pk delfia 2 egg 3 ss sukker Puffet ris Pleier å ta i litt sånne hakkede Maribo fersken, blir sinnsykt godt Bør kanskje gange opp oppskrifta et par ganger hvis dere er mange, jeg pleier å gange den med 4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå