Gå til innhold

Hundekos

Jannamor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kose med hunden min, når jeg er gravid?

Altså susse han på snuten eller hodet? Holde han tett inntil meg? Bore hodet mitt inn i pelsen hans? Kose kinn mot kinn? Ha han i sengen? Ha han nærme ansiktet mitt?

Han er oppdratt til å være en ordentlig kosehund, og vet ikke om jeg klarer og slutte med nærmekos. Aldri noe slikking eller sånn, men han kan hoppe opp på sofaryggen, komme bak meg og gi meg en kinn mot kinn kos. Eller hoppe opp i fanget og gi meg en nuss (dvs han er borti meg med snuten)

Han er en korthåret chihuahua. Vi bader han 1 gang i uka i hvertfall. Mer hvis det er møkkete ute. Dessuten vasker/tørker vi han når vi har gått tur.

jeg passer også godt på å vaske hendene mine godt, etter kos.

Hvor nærme kan jeg være hunden min?

Håper på kjapt svar her nå... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hund selv jeg å koser på vanlig måte,men driver ikke å lar den slikke meg i ansiktet å sånn!!!Har jeg i grunn aldri gjort,hunder har ingenting i tryne å gjøre.I sengen har jeg den ihvertfall ikke!!!!Det er dyrefri sone,det har med hygiene å gjøre!!!

Men vanlig kos med hunden er ikke noe å være redd for!!

Skrevet

Det er ingenting som tyder på at det er farlig å være i nærheten av hunder under graviditet. Det vi gravide kvinner frarådes er å ha kontakt med fremmede katter og katteavføring pga økt fare for toxoplasmose. Dersom man har egen katt selv behøver man altså ikke å nekte den å sitte på fanget eller ikke ta på den i det hele tatt. Toxoplasmose er en parasitt hvor smitten finnes i kattens avføring. Denne parasitten kan også finnes i enkelte typer mat og derfor rådes gravide til å gjennomsteke all type kjøtt og koke alle grønnsaker.

Kos deg med hunden din du =)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Nei, kos i vei du! Jeg har selv to hunder, og vi koser like mye som før jeg ble gravid. Dvs jeg gir dem gjerne en suss nå og da, jeg snuser i pelsen deres, de ligger sammen med meg i sofaen eller sengen osv.... Det høres ut som dere har en kjempetrivelig hund som dere tar godt vare på med tanke på hygiene og sånt, så bare å kose med vovsen!

Skrevet

Har dere virkelig hunden i senga??Synes ikke dere det er ekkelt å ligge å sove i hundehår??vi lager jo nok sengemidd selv så hvorfor dra hunden oppi senga liksom??Oppvokst med hund selv altså,men soverommet har alltid vært adgang forbudt..Tenker liksom hygiene jeg da!!!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hvis man holder hunden ren (hvilket HI gjør) og bytter på senga ofte er det vel ikke noe problem å ha hunden sammen med seg i senga??

Våre to får ikke sove sammen med oss, men den eldste har lov til å hoppe oppi for å hilse om morgenen. Tidligere sov de i senga med oss, og det gikk helt fint. Jeg bare bytta sengetøy ekstra ofte, og lufta godt.

Jeg syns det må få bli opp til hver enkelt hva de gjør med hundene sine. F. eks så får ikke mine hunder lov til å slikke meg i ansiktet/munnen, men syns det er helt ok at andre gjør det med sine hunder.

Skrevet

Nei, vi skifter sengetøy ofte vi skjønner du, er liksom enklest for å holde det hygienisk...

hihihi.

Han sover i sin egen seng, han har en egen sånn hundeiglo på gulvet, men han kommer opp å gir oss nattaklem før han legger seg på kvelden. Hvis det er veldig kaldt sniker han seg under dyna ved fotenden en liten stund for å varme seg litt. På morgenen hopper han avogtil opp i senga for å si ; hei og goddag, kan vi tisse nå?????????

Så han sover ikke i senga vår, men han er der ja. Godt og kose litt, (Han er et veldig kjært familiemedlem og ikke en gjenstand!!!!) Dessuten er han liten, korthåret, nesten for mye vasket (hunden har sikkert ikke fettlag i pelsen lengre hehe) og røyter ikke ( med unntak av litt i pelsskifte)

Han slikker ikke heller.

God er han. Deilig og høre at vi kan kose. Han ligger på magen min og varmer den nå... koooos er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...