york Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 jeg , som er fylt 44, begynner å føle meg noe "gammel", men har allikevel ikke gitt helt opp tanken om å få barn med inseminasjon eller ivf. har forsøkt endel ganger nå.1 ivf. hadde vært hyggelig å høre om det er andre her på samme alder.
Vivre Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Hei york Jeg er 42 og har forsøkt en runde inseminasjon uten hell, skal forsøke en gang til før jul. Hvor mange ganger forsøkte du inseminasjon før du gikk over på IVF? Lykke til med prøvingen!
york Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 hei Vivre. hyggelig at du svarer på innlegget mitt! jeg har forsøkt 7 inseminasjoner , tror jeg. den siste på Nordica, og de andre på Stork. ikke gravis på noen av de. har et barn fra før, fra et tidligere forhold. jeg kunne tenke meg å fortsette med inseminasjoner, hvis jeg skal fortsette. men det får jeg kanskje ikke så mye støtte på fra fagfolk...
Vivre Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hei york, Hvor gammelt er barnet ditt? Jeg har også ett barn fra før, en jente på 10 år :-) Jeg ble anbefalt å gå rett på IVF nå, men det hører jeg ikke på.....
york Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 hei Vivre. min datter er 8 1/2 år. hvor mange inseminasjoner har du hatt?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Er 44. Bruker privat donator. Blitt gravid tre ganger de siste to og et halvt årene, men mistet. Får heller ikke særlig hjelp hos helsevesenet synes jeg, men "tvang" meg etter seks forsøk uten å bli gravid til en røntgenundersøkelse av eggledere. Den ene var tett viste det seg, men ble gravid på første forsøk etter på (nå i oktober, da var det gått seks pp siden forrige MA) Denne undersøkelsen renser opp og bedrer - ifølge Stork - sjansene i fire måneder etterpå. Er også mulig å få den privat, koster ikke så mye. Mistet i forrige uke, og må si begynner å miste motet. Ikke minst på grunn av grusomt negativ gynekolog (min faste var sykmeldt). Greit å være negativ, men syns det da burde bygge på at han i hvert fall har lest journalen min, noe han ikke hadde. Er veldig glad hvis andre i noenlunde samme situasjon kunne piffe hverandre litt opp. For dessverre er ikke helsevesenet alltid så oppmuntrende. De snakker om at antall fødsler av eldre har doblet seg de tyve siste årene og all risiko, men glemmer å si at fra 1960-1971 ble 15-20 prosent av barna født av mødre mellom 40 og 44 år, og en god slump i tillegg av mødre over 44. Men nå prøver enkelte å fremstille det hele som unaturlig. Jeg syns for min del det blir en tilleggsbelastning. Ble langt og rotete det innlegget her her, men blir bare så glad når føler at mulighet for forståelse fra noen! :-)
york Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2007 ja enig i at det er belastende når andre blander seg og har meninger om passende alder. jeg lurer på om du ikke bor i Oslo, slik at du ikke har så mange valgmuligheter når det gjelder gynekolog? jeg har vært heldig og har en gynekolog som bare støtter meg. hvis du selv føler at du er klar for å få barn, burde det være indikasjon på at det er riktig, uansett alder. orker man så orker man. jeg ønsker deg lykke til med de neste forsøkene!
Vivre Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Har akkurat hatt insem. nummer to nå i går, og krysser fingre for at det blir klaff denne gangen.....
satser & vesla Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Hei. Jeg er 40 år og har holdt på siden januar. Kanskje jeg tar en tur nedover i mellomjula. Tar en dag ad gangen akkuat og stresser ikke voldsomt med det. Godt å høre at det finnes noen prøvere over 40 her :-) Håper vi en vakker dag lykkes!!!
Jannamor Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 hei du. Det er også et eget forum for de over 35, som prøver og bli gravide. Der er det mange i din situasjon
Rakel64 Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Hei, er 43 år og har vært 5 ganger til ins, håper på en sjette gang før julaften. Ifølge statistikken tar det gjennomsnittlig 11 ganger med ins for de over 40, så det er om å gjøre å holde motet oppe!
satser & vesla Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Hei. Ja jeg er ofte inn på de over 35 år. Ville bare innom her for å fortelle at jeg også er blant de 40 åringene ;-) Grunnen til at det tar tid er at jeg har en tett eggeleder, prøvd i snart et år - inseminert 5 ganger + har en avbrutt forsøk.
kaje Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Hei !!!! Jeg er 45 og har nå 12 pp uten resultat. " pergo og 2 pp med menopur sprøyter, skal skylle igjennom egglederne med saltvann til torsdag...vurderer IVF i Danmark i feb. Ellers må jeg si at det hadde vært hyggelig hvis vi godt voksene kunne treffes en dag... jeg bor i Oslo. Noen som har lyst på et treff...
Lykkeliten2008 Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Hei, jeg er 41 år og har 5 insem. bak meg før jeg ble gravid, hadde en MA i uke 9 ble så gravid igjen på første forsøk men mistet. Skal nedover i jan/feb. Det hadde vært hyggelig å treffe andre voksene som prøver. Håper at vi lykkes alle sammen i 2008.
york Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2008 hei dere over 40! er det en av dere som er full av initiativ, og som kan foreslå en dato og møtested i oslo, så hadde det vært mulig å se hvor mange som kunne tenke seg å møte? jeg bor også i oslo. er ikke sikkert at jeg vil prøve inseminasjon eller ivf flere ganger,men har ikke bestemt meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå