Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Etter at hun lærte å reise seg i senga har det tatt helt av og hun hyler og vil ikke legge seg. Om natta spretter hun opp før hun har rukket å våkne selv engang.Hun hyler hvis vi går ut av rommet og kan holde det gående i mange timer. Mannen min pleier å legge en hånd på brystet hennes å holde henne nede. Det føles helt feil for meg, for han også.... men det har funket. Hun finner roen ganske fort. Men hvordan gjør man det når man vil at hun skal finne roen på egenhånd, uten å gråte, uten at vi er der hele tiden...?? HJELP!!
Leandermamma Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Har dere prøvd babysafe/pose for så å knyte den fast i sengen? Da kan hun ikke reise seg eller snu seg rundt. Lillemann på 7 mnd har lagt i pose i 2 mnd nå, men vi har enda ikke trengt å knyte den fast, men i dag reiste han seg opp på kne i lekegrinden så nå må vi nok gjøre det. Tror kanskje de liker å bli lagt til "press på" i form av en hånd på magen ol, for det har vi pleid å gjøre når han våkner om natten for at han skal roe seg igjen. Tror ikke dere skal ha dårlig samvitighet for det. Hun hadde grått ( smertegråt) hvis det var smertefullt eller ubehagelig. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Jeg pleide å legge jenten vår over på magen og knuffe henne mot stumpen slik at hun "gynget" i sengen. Man legger en hånd flatt på korsryggen til barnet og en hånd mot undersiden av stumpen, slik at barnet på en måte sitter oppi hånden din. Så dytter man til den lille stumpen oppover i hodets retning. Ikke hardt, selvfølgelig, bare sånn at barnet gynger litt. For hvert fjerde "dytt" med hånden under rumpen, presser du forsiktig ned mot sengen med den hånden som ligger på barnets korsrygg. Jeg gjorde slik helt til hun var rolig, så gikk jeg over til å stryke henne på ryggen. Så sovnet hun. Da kunne jeg snu henne over på ryggen eller siden. Da hun var mindre pleide vi å reive henne i babyteppet for å få henne rolig når hun skulle sove på dagtid. Hun likte det godt Sov lenge og var fornøyd når hun våknet.
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Da jeg skulle lære gutten min å sovne uten puppen( ved ca. 3-4 måneders alder), så holdt jeg bena hans ned mot madrassen, siden han sprellet så fælt med dem. Når jeg gjorde det, så roet han seg mye raskere. Etter et par uker, klarte han å sovne av seg selv. Jeg tror mange barn roer seg hvis de blir holdt i et fast grep(det skal selvfølgelig ikke gjøre vondt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå