Gå til innhold

Er gravid i 5 uke, tok røntgen til tannlege forrige uke


sprek

Anbefalte innlegg

Hei! Testet positivt i går, 8 dager over mensen, helt utrolig. Min andre pp! Jeg leste så en artikkel på denne siden hvor gravide ble frarådet rønten. Jeg visste ikke jeg var gravid i forrige i uke og tok 2 kjappe røntgenbilder av munnen, hvor jeg holdt en plate under haken.

Tror dere dette er veldig skadelig??

I tillegg har jeg enorme menssmerter i magen, særlig om kveldn og 1 time om natten. Er det noen som kan fortelle meg at dette er vanlig? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare på det siste først; ja det er nok ganske vanlig å kjenne disse smertene i underlivet selv når en har blitt gravid. Ser mange her inne opplever det og jeg hadde det samme selv..

 

Angående rtg så er det klart at de ikke anbefaler det, men som tannlegen sa til meg da jeg var der her om dagen (tok ikke rtg men varslet at jeg var gravid i tilfelle hun hadde tnket å ta) så sa hun at det er så innmari sentrert strålene nå i forhold til hvordan det var før. Før fløy strålene mye mer inni rommet, men det er visst ikke så ille lenger.

 

Tror ikke du skal bekymre deg så mye over denne ene gangen, men si fra neste gang nå som du vet du er gravid. c",) Lykke til med svangerskapet c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktive svar:)

Jeg mener tannlegen burde ha spurt meg rutinemessig hvis hun visste de to bildene utgjorde fare om jeg var gravid.

Hun gikk ikke ut engang, stod bare bak stolen og trykket på en knapp. Før måtte man jo sitte i eget rom og tannlegen gikk ut.

Satser på at alt er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen, sa jeg var gravid. Hun sa det var ikke farlig lenger, men for min egen følelse la hun en kappe over magen min som skulle skjerme mot dette. Men forstod det som det egentlig ikke var nødvendig, kun så jeg slapp å lure på om det var farlig. Så det går nok veldig bra tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...