Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på første kontroll til uka (er da 10+1) og lurer på om jeg skal ta med sambo. Hva gjør/gjorde dere? Er det "noe for ham" på første kontroll, eller bør jeg dra selv? Vil ikke at han skal gå glipp av noe, men tar han selvsagt ikke med hvis det er en litt merkelig ting å gjøre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg skal til første time til uka jeg også er da 11 uker. Jeg spurte legen jeg, og ho sa det var flott om han selv ønsket det... Dette er våres første barn så min kjære syns dette er like spennende som meg derfor blir han med :D Legen sa også at den første kontrollen innebærer mye informasjon og mulighet for oss å stille spørsmål, og jeg tror nok at de gutta også sitter med noen spørsmål..

Samtidlig prøver de jo å finne hjertelyden og det er jo spennende for "pappa" å høre det også :D

Her blir ihvertfall samboern med av eget ønske, men dette er jo opp til hver enkelt :D Masse lykke til ;)

Skrevet

Hei!

Jeg skal til legen i morgen og kunne gjerne tenkt meg å ha med samboeren min, noe han også vil være med på, men han kan ikke pga eksamen.. Men neste gang blir han hvertfall med! Og ultralyd vil han ikke gå glipp av for alt i verden :)

Skrevet

Forloveden min var selvsagt med :) Selvsagt for oss ihvertfall... Nå har jeg aldri brydd meg om hva som kan oppfattes som merkelig eller ikke... Jeg har gjerne mobilen i bHen og sminke på hin siden ;)

Det var like stort for ham som for meg og det er like gøy for ham å høre hva som blir sagt som for meg... Så joda, han var med :)

Da det ble tatt GU ventet han ute,men ellers var han med på alt.

Vi tok også mamma med på første ultralyden. Fikk anbefalt å ta en tidligere enn 18 ukersen,-pga stor livmor og jordmor lurte på om det var flere inni der. Men, det var bare en altså ;P

Mamma fikk være med, vi tilbydde henne... Men, første blikket hadde vi for oss selv,- så hentet vi mamma som ventet utenfor kontoret... Hun hadde jo aldri sett UL før, så klart hun måtte få lov til det :)

Kanskje litt merkelig det siste,men men. Om gubben din har lyst til å bli med, så ta ham med,for all del. Bedre å være to om alt,spør du meg!

Skrevet

Jeg var på første kontroll alene, da bare registrerer man deg inn i systemet og man får papirer man skal gå med hele tiden, som viser blodtype og alt mulig annet rart. Man tar en gu med celleprøve og urinprøve og masse blodprøver. Ikke så mye spennende som skjer på første kontroll. Fastlegen min sa jeg kunne ta han med på kontroll nr.2 for da skal vi lytte til hjertet til babyen. Jeg er nå i uke 12 og uke 13 skal jeg på kontroll nr.2. Viktigere at han er med andre gang enn første mener nå jeg da.

Skrevet

min mann får bli med på alt. da blir d litt mer virkelig for han. alle legebesøk. blodprøver. gu :) alt:)

Skrevet

Jeg for min del synes ikke det er noe særlig spennende som skjer på første kontroll (man blir omtrent bare registrert og tatt blodprøve av...). Ikke noe min samboer blir med på, det er vi enige om.

Men jeg vil sterkt anbefale deg å ta med din bedre halvdel på første time hos jordmor (eller legen – hvem dere enn velger å gå til ved andre kontroll). Da får dere gjerne høre hjertelyden og det er verdens vakreste lyd!!!! Samboer var med da vi ventet vår første og han sa at hele graviditeten og det faktum at vi skulle bli en familie med ett ble så virkelig! Det er jo ofte vanskelig for far å sette seg inn i graviditetsstyret ettersom det ikke skjer med deres kropp. Men hjertelyden blir ofte fars første ”møte” med den lille (med mindre dere allerede har vært på ultralyd.).

Skrevet

min var ikke med på 1 kontroll.. ingenting som skjer der. mens gubben er med til jm og på ul ol.. ingen vits å ha han der når det bare er urin og blodtrykk som skal måles

Skrevet

Min var med på første kontroll, og jeg syns det var hyggelig. Det ble tatt noen blodprøver av meg, og fyllt ut noen skjemar og så fikk vi litt informasjn og anledning til å stille en del spørsmål. Mannen hadde faktisk en del spørsmål som ikke jeg hadde tenkt på, så selv om det kanskje ikke var store spenningen knyttet til første kontroll så tror jeg han hadde glede av å være med.

:D

Skrevet

Vi blir også tre i juli :-) Thihi. Legen sa han ikke trengte å bli med på første kontroll, og jeg regner med at det er mest papirarbeid da. Samtidig vil jeg gjerne at samboern føler seg involvert i alt som skjer, og får møte legen etc. Vi skal prøve å gå sammen på det meste - så godt det lar seg gjøre! Tror det er fint for begge, selv om det ikke er "nødvendig". Jeg er i ekstase!! tjoho!!

Skrevet

Har ikke fått time før uke 15 jeg. Fullbooket pga av julen.... æsj. Men da skal gubben sannelig få være med. Regner med at det da vil høres hjertelyd. Samt at han kunne nok tenkes å ha spørsmål jeg ikke ville ha tenkt på.

Det skal dog sant sies at jeg har fått meg en hastetur på sykehuset, der han ikke rakk å bli med på. Det innvolverte innvendig UL, og jeg hadde gjerne sett at han hadde vært der om jeg bare kunne ha valgt.

Det må dog være hver enkelt pars avgjørelse hvorvidt mannen skal være med eller ikke. Bare husk å spørre mannen! For kanskje han har lyst, men om kvinnene sier "det er ingen vits" ja da går de kanskje glipp av hjertelyden du trodde dere ikke ville få høre.

Lykke til alle!

Skrevet

Mannen min har vært med på alt så langt. Har vært endel hos legen og hatt tidlig UL pga mye blødninger osv. Har hatt hypermesis, så det har vært godt å ha han med.

Legen min synes det var så flott å se at han engasjerte seg så mye i svangerskapet også og ikke bare ventet på at babyen skulle komme på utsiden, hehe. Synes det er godt å kunne dele sånt - og han har jo spørsmål og ting han lurer på han også.

Han skal også være med på første jordmortimen og ordinær ul, og så får han bli med på det han har lyst eller mulighet til videre.

Skrevet

Min har vært med på alt så langt - både testen og de to legetimene. Han vil gjerne selv, og han fikk svar på en god del spørsmål hos legen han også. Og han måtte svare på spm angående sin families helse, arvelige sykd. etc.

Da er vi også to om å få all informasjon, så slipper jeg å måtte stole hundre prosent på teflonhjernen min. Etter første ordinære kontroll dro vi på feiringslunsj etterpå :) Veldig kos.

Skrevet

min var ikke med på første..

var da 5.2,så var ikke noe annet enn at vi fylte ut helsekortet ol..

og han som ikke klarer og sitte stille hadde ikke noe utbytte av det...

men neste gang skal han være med...

er da 16 uker og skal få høre hjertet..

han var også med på tidlig ul og fikk se at hjertet slo og greier...

Skrevet

Jeg hadde med mannen på Første UL, vi var da nede på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn og fikk se og høre hjertet begge to. Dette var i uke 7 , Det var kjempe gøy for begge to.

Og mannen ble kjempegla.

Var på min første jordmortime i går i uke 10 , da var mannen ikke med, utfylling av skjema og dill og dall skulle han få slippe å være med på.

Han skal heller være med neste UL.

Håper lille gull har blitt større da :)

Da er det bare 2 uker igjen så er vi 3 mnd på vei

Yiiippiii kaaaayeheaaaa !

Skrevet

Mannen var med på første kontroll både nå og forige gang.

Er ikke noe spsielt som han bør få med seg der, men her synes mannen det er koselig :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...