Gå til innhold

Er kjæresten min spilleavhengig (pc) når han....

Anbefalte innlegg

Spiller data i mange timer hver dag/kveld. Med en gang barnet vår har seg en hvil eller har lagt seg for kvelden forter han seg inn på dataen og setter seg ned der. Hadde jeg ikke kommet og mast på han om han kunne gi seg, så hadde han nok blitt der til han hadde lagt seg for kvelden. Han bruker veldig mye tid på pc`en, jobbing på kvelden, lese på nettsider, mail og mye spill. det er ikke wow, men et annet lignende.

Flere ganger den siste tiden, har han blitt irritert på meg hvis jeg prøver å få han med på noe annet.. Jeg må ofte legge meg alene om kveldene når kl nærmer seg 23-23.30. Men da ligger jeg og stresser fordi jeg vet han også skal tidlig opp. Dette gir jo utslag i at han er mye slitnere om dagene og har av og til litt kortere tålmodighet. For han er det jo avslapping å spille, da kobler han av og koser seg.

Det er jo litt kjedelig for meg for tiden, for jeg ser at vi får mindre og minde tid sammen. Men han er veldig flink til å prioritere gutten vår som han setter over alt! Skryte skryte..

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men ønsker gjerne å høre hvordan dere andre med menn som er veldig interessert i data har det?

Hvor mye er dere sammen og hvor mye tid bruker han på pc en?

Har dere laget avtaler eller andre ting dere synes får tin til å fungere bra?

Fortsetter under...

Her har vi ikke det problemet, men jeg vil likevel si at man kanskje burde tenke på å ta seg en pause/trappe ned når spillingen (eller hva man nå en kan bli avhengig av) går ut over andre aspekter ved livet som søvn, jobb, parforhold, sosialt liv etc.

Min samboer spilte VELDIG mye data før. har jobber kun nattevakter, så det første han gjorde når han sto opp var å ta frem dataen og sette på tv. Og der satt han. Jeg kom hjem fra skolen og han satt på samme sted enda. Så lagde han middag, så var det data igjen frem til han skulle på jobb. Han kunne også gjerne sitte utover natta og legge seg rett før jeg sto opp.

Det ble et veldig problem for meg, i.o.m. at han ikke gjorde noen i\ting hjemme, og vi gjorde ikke noe sammen. Jeg tror jeg brukte nesten 1 år på å få han til å forstå hvor plagsomt dette var, og hvor lei meg jeg blei når han aldri ga meg noe oppmerksomhet og ikke ville sove med meg.

Nå sitter han med dataen kun når jeg ikke er hjemme, også har han med seg dataen på jobb.

Det er utrolig deilig!!

hmm...ja, det hadde vel vært fælt om junior hadde sølt litt cola over pc`en så den ble ødelagt.... hihihi, ond tanke.... Men kanskje du bør nevne det for han at du synes det er trist at han prioriterer pc spill istedet for forholdet sitt? Kanskje spørre om han klarer seg en stund uten spillet? Hadde en samboer som var spillegal, både på automater og playstation, og det gikk hardt ut over forholdet, endte opp med å hive han ut tilslutt...(truet ofte med å knuse playstation hans med balltre, men tomme trusler hjalp ikke...) Han spilte opptil 18 timer om dagen i friuka si(annenhver uke) For mye spill og for lite oppmerksomhet er ikke bra for forholdet deres, vet du...

Her spiller vi wow begge to faktisk... Koser oss masse med det,for for oss er det sosialt med venner på nett...

Har en liten ettåring som løper rundt her også, og hun sitter innimellom på fanget når vi spiller og tar luren sin der. Og siden vi ikke kan gå ut om kvelden og ikke kan kinoe oss etc (bor for øyeblikket i utlandet milevis fra familie og barnevakter) så er vi liksom med venner likevel.

Neida, vi spiller ikke hele døgnet, og Isa er selvsagt første pri! Men om kvelden sitter vi foran hver vår pc og spiller.

Men, for oss har det foregått en god stund, vi har felles kjente online ( som vi også ser utenom, eller skal treffe snart) og vi spiller sammen. Hvis vi hadde spilt forskjellige ting eller den ene hadde spilt mens den andre ikke gjør det... Da hadde nok låten vært en hel annen. Slik som det er nå så føler vi at vi har kvalitetstid sammen likevel ;)

Høres sikkert søkt ut for folk som ikke er datanerder...men men :)

All respekt til forhold som holder sammen der den ene spiller og den andre ikke...

Leste for en stund siden her inne,- det var en som hadde en mann som spilte masse wow. Han fikk 4 timer hver kveld, og fikk aldri spille lenger enn til midnatt... Hvis han gjorde det, så avinnstallerte konemor spillet fra pcen hans. Og det er jobb å laste det opp igjen. Det funket visst finfint det. Han fikk god tid til å bare spille,- hun fikk ham etterpå ;P

Mannen min spilte endel før og da hadde vi en avtale som gikk på at på hverdagene kunne han spille som han ville, men helgen var for meg og oss. Da sov vi lenge om morgenen, spiste en god frokost og fant på noe sammen.

Han pleide å gi seg mellom 23-23.30, men dersom han satt lengre og dermed fikk mindre søvn pga jobb, så var det ene og alene hans ansvar.

Jeg pleide å si fra at jeg la meg, men jeg nekta å leke mora hans og få han til å legge seg. Samtidig godtok jeg ikke klaging og syting om hvor trøtt han var - det var hans egen feil.

Forøvrig brukte vi også litt tid på å finne ut av dette; som HI nevner spilling er avslapning og for meg var det ikke så lett å forstå. Men jeg fikk han til å forklare meg hvordan spillet funka etc, det hjalp veldig!

Noen i familien ble litt inspirert av vår avtale; hver gang mannen gikk over den tiden de hadde avtalt var ok å bruke til spilling, så ble det shoppetur på Ikea for henne på hans regning. Han gav seg fort med den uvanen hehe :)

Annonse

Pffft, er da ikke sykt det da... Vi spiller gjerne opp mot 4 timer hver dag,noen ganger litt mer tilogmed... Og andre dager nesten ikke i det hele tatt. Men vi er på hver dag som oftest...

Noen folk ligger på sofaen og ser på tv hele kvelden, andre leser bøker... Ser sport etc... Dette er mer engasjerende enn tv f.ex :) Kvinnfolk sitter gjerne i telefonen i timesvis.... Eller shopper etc...

Det er hva du gjør det til...

Gubben spiller mye mer enn meg,og det er greit. Men jeg liker det jeg også. Bare at jeg gjerne rydder litt innimellom eller noe lignende... Og mesteparten av spilling foregår selvsagt etter at nurket har sovnet.

Mannen min hadde en tendens til å sitte og spille football manager til langt utpå natta,helt til han skjønte at dette ikke gikk an og knakk spillet:p

Nå har han hekta på texas hold'em poker (eller noe slikt) på facebook.koster ingenting og han har jo noe å gjøre på på kvelden:p jeg sitter jo stort sett her uansett:p hehe.. Greit for meg at han spiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...