Gå til innhold

Sover barna deres i egen seng eller...?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har laget ris til egen bak. Lillen sover sammen med oss. Vugga står fin og nesten ubrukt ved siden av.. Hun sovner mens vi pupper og det gjør mor også, etter ca 3 timer våkner hun og vil ha mer mat og da skjer samme prosedyre..vi sovner.. (flytter bare lillen litt opp så hun får luft) Når jeg prøver å legge henne over i vogga si våkner hun og da har vi det gående..Hun er nå tre uker. Er hun ikke litt liten til å bli "oppdratt" eller er jeg litt vell myk?

Hvordan gjør dere det på natta?

Det kan godt hende dere har "snakket" om dette et par ganger allerede, men jeg har ikke vært logget på på lenge lenge.( er ikke strukturert enda. Kommer meg i dusjen feks ved 13.00 tiden da hun sover lenge..) Håper det står bra til med dere og deres små i adventstiden..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136253533-sover-barna-deres-i-egen-seng-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår sover i sin egen seng, når jeg har gitt ham mat, flytter jeg ham over i senga. Han roer seg som regel der alene om natta, men vi har gjort det sånn at han sovner i vogna på kvelden, og så flytter jeg ham over i senga etter første nattmåltid. Da legger jeg meg selv og. Har lammeskinnet både i vogna og i senga. Synes det fungerer greit, går bedre og bedre for hver natt:)

Jeg tror ikke at en kan skjemme dem bort når de er så små, de trenger jo masse trygghet, og det må de få! Men det kan være lurt å gi dem masse kroppskontakt om dagen, sånn at de får dekket behovet og ikke er så nødt til å ha det om natta. Men selvfølgelig, barn er forskjellige, så en må nesten prøve seg fram til det som fungerer best for seg.

Har hørt at det er liten vits å innføre skikkelige leggerutiner før babyen er ca 3 mnd, men at det er lurt å prøve å gjøre skillet mellom dag og natt så klart som mulig helt fra begynnelsen (skifte til pysj på omtrent samme tidspunkt hver kveld, ha det mest mulig mørkt i rommet, ikke snakke noe særlig til barnet, bare skifte bleie hvis absolutt nødvendig osv).

Lykke til!

Hei og gratulere:)

Takk for svar.. Sa kanskje ikke det at vi bærer lillen hele dagen. hun våkner når hun blir lagt fra seg... Kjøpte et bæresjal for å frigjøre hender litt, men hun liker ikke å ligge "flatt" må ligge oppover og en baby born skal man vel egentlig ikke bruke når de er så nyfødte. Får ikke gjort en tøddel om dagen, går å bærer og bærer. Hadde et super rolig svangerskap og lillen er roligheten selv (så lenge hun blir bært). Vurderer lim..

Hei dere!

Hos oss er det like dann. Hun sover mellom oss, sprinkelsenga står ved siden av - men blir lite brukt foreløpig. Hun er tre uker.

Jeg gjorde det samme med vår første, og hun ble ikke noe vrang eller vanskelig som følge av det. Syntes det er lettest å ha henne mellom oss foreløpig.

Vi passer på å legge henne høyere enn hodene våre - så får hun nok luft og det ikke blir for tett.

Tror neppe man kan skjemme de bort så tidlig. :)

hos oss funket det med smokk!!

emma våknet så fort vi la henne ned, og hun likte dårlig å ligge i senga/bagen i våken tilstand.

heldigvis tok hun smokk, og nå kanhun ligge og kose seg med den til hun sovner av seg selv (når hun er mett og fornøyd selvfølgelig)

så nå får jeg gjort litt på dagen jeg også..

:)

Her sover vesla i vugge, har gjort det fra starten. Har hendt en sjelden gang at jeg har tatt henne opp i senga på morgenen slik at hun har sovnet ved puppen så mamman får en time ekstra.

Frøkna her kan jeg heller ikke legge fra meg på dagtid, hun vil ikke sove alene, men om natten går det fint. Merkelig!

Annonse

Pjokken min har stort sett sovet i senga si på natta hele tiden etter vi beg å legge varmepose i senga hans så den er oppvarma når han blir lagt...

Smokk hjelper å roe han om nødvendig, men er slitsomt for d er full panikk når den "detter" ut. Om dagen har jg slitt m å få han til å sove i vogga i stua, våkna m en gang jg flytter han over. Helt til jg oppdaga en dag jg skulle på do og la han på et teppe på gulvet på magen og han slokna m en gang, sov i flere timer... Så nå legger jg han på magen på dagen når han er trøtt og da sover han 2-3 timer av gangen! Men i senga sover han på ryggen og jg tør ik sove no på dagen når han ligger på magen og sjekker ofte at alt er bra...

Leonard (4 uker i går) har sovet i vogga si helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi er av den oppfatning av at vi IKKE vil at han skal sove hos oss. Vi har litt for liten seng og dessuten sover vi ganske tungt begge to. Føles derfor tryggere at han ligger i sin egen seng. På dagen sover han også i vogga, men da flytter vi den inn på stua.

Den første tida sleit vi med at han var urolig/vondt i magen på kvelden og gjerne ikke sovnet før i fire-fem tida. Vi begynte med å ta han med inn på soverommet og legge han i vogga når vi skulle legge oss, uansett om han var lys våken. Ble han veldig urolig sto vi opp, men prøvde så lenge det var mulig å holde oss der. Etterhvert begynte han å slå seg til ro der, så lenge han fikk smukken og at vogga rugges (er blitt god til å sovne mens jeg rugger). Nå sovner han somregel når vi legger oss rundt midnatt og sover til i åtte tida. Oppe en gang og får mat. Så nå går dagene lettere og lettere...

Ha ei fin adventstid alle sammen!

snuppa mi sover sammen med oss! spurte på helsestasjonen om det var greit, og de sa at det var i orden..

synes det er greit å ha henne i nærheten, så våkner jeg når hun våkner og det er på tide med mat. (hadde hun sovet i senga si, ville jeg ikke våkna før hun skrek etter mat)

når de er så små, får man jo ikke akkurat lagt dem til noen dårlige vaner med det første! når hun ikke skal ha mat hver tredje time lenger, blir det aktuelt å legge henne i senga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...