Gå til innhold

lite næring i morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen av dere som vet hvor man kan få testet morsmelken?

Har mistanke om at det kan være lite næring i morsmelken min, da lille sara amalie ikke blir mett etter å ha tømt begge brystene. Hun er kun fornøyd etter å ha fått morsmelktillegg.

Men jeg vil gjerne finne ut om dette er tilfelle, for hvis d er d, så er d like greit å droppe brystet, for d ser ut til at d bare stresser henne enda mer. Hadde ikke dette problemet med min første fødte som jeg fikk januar 2006, for han ammet jeg fram til han var 9mnd.

Sara amalie er snart 3mnd.

Men har jo egentlig ikke lyst til å droppe ammingen heller, hvis den er næringsfull nok.

Kan man få testet den hos helsesøster, eller må man på ammepoliklinikken på sykehuset?

Alle svar mottas med stor takk!

Frustrert mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 3 mnd = økedøgn....

Gir du tillegg lager du litt ris til egen bak, for da får du ikke øket produksjonen nok til å svare etterspørsel....

Så lenge babyen har grei vektoppgang og 5 + våte bleier, skal du ikke bekymre deg for næringsverdien i melka.... Du har jo allerde ammet et barn i 9 mnd, så melka di er sikkert fin den!!!!

Man kan få overraskelse fra et barn til et annet, for med noen av de små merker man ikke noe til økedøgn, mens med andre merker man det mye.....

Skrevet

Jeg har mer enn nok melk, er ikke det som er problemet. Hun ligger til brystet stortsett i 20min før jeg bytter til d andre, og kjenner at jeg har melkespreng. Har alltid hatt melk, men d virker ikke som hun er fornøyd etterpå. Ammer hver 2-3time, da hun har kolikk og jeg har fått beskjed om å amme ikke sjeldnere enn hvertfall hver 3 time.

Men skal ta kontakt med helsestasjonen for å høre hvor jeg kan få sjekket melken.

Skrevet

HVordan er det med vektoppgang og våte bleier?

Skrevet

Har ikke fått veid henne de siste 2 ukene, men hun har 4 våte bleier hver dag....

Skrevet

bare 4 våte.....

De bør ha minst 5 våte bleier pr dag....

Kanskje lurt å få henne veiet på hs i morgen!?

HVordan har vektoppgangen vært frem til nå?

Skrevet

Sist vi var på helsestasjonen å veid henne, så var hun litt over 5kg, og når hun kom til var hun 3860. Så de sa at hun følger kurven fint i og med at hun da var 57 lang og 52 når hu kom te. Men får ta en tur kanskje ja, du har rett i d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...