Gå til innhold

Skifte bleier offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skifter dere bleier?

Gitt situasjon;

Dere er på en stille og rolig kafe, men med forholdsvis mange folk. Det kommer i bleia, dere har ikke tenkt å dra, og kafeen har ikke stellerom, eller toalett i nærheten. Hva gjør du?

Hvis de har et trang unisex toalett og ikke stellerom hva gjør du da?

Videoannonse
Annonse
Gjest dagdrømmer
Skrevet

Forutsetter at vogna er med inn:

snur den diskret mot veggen, har gjerne kapret et stille hjørne allerede for å kunne amme.

Tissebleie: ingen skrupler, raskt og diskret

Bæsjebleie: verre hvis folk sitter rundt og spiser, Tar nok vogna litt unna andre gjester, helst i en gang eller noe, og skifter i vogna nå også. Plastpose er alltid med for å ikke avgi uønskede dufter.

Ikke populært og bør unngås men uansett bør jo poden skiftes før du drar...

Skrevet

Jeg skifter sjeldent bleier når vi er ute på tur (nå skal det sies at vi sjeldent er ute mer enn 3 timer om gangen) så vi skifter rett før vi drar ut og med en gang vi kommer hjem.

Så jeg ville nok ikke skiftet bleie der, men funnet meg en annen plass å skifte bleie eller dratt hjem.

Skrevet

De fleste stellebager har en matte, så det går fint å skifte bleie på et trangt toalett på den plassen man vanligvis har beina på. Har skifta noen ganger på kalde, trange kjellerdoer, da lærer man seg å være kjapp!

Skrevet

De fleste kafeer har stellerom, eller toalett med stellebord......dersom situasjonen er som du beskriver tror eg at eg ville valgt en annen plass i utgangspunktet.....

Skrevet

Jeg skifter i vogna -med mindre jeg finner et overasskende rent stellerom.. De fleste jeg har vært borti har vært mindre pene, ungen vrir seg jo gjerne litt, strekker armene utafor stellematta, ikke sant?

-Og å legge stellematta på gulvet er UAKTUELT (med mindre det ser gullende rent ut) -de fleste toaletter på cafeer ol har jo småskvetting på gulvet (tom damedoene!!??!!), som blir tråkka utover gulvet. ÆSJ.

Unnskyld at jeg hisser meg litt opp her, -men dissa cafeeierne kunne jammen holdt toalettene sine litt renere og penere!

Så jeg skifter i vogna -diskret i et hjørne. Har aldri opplevd noe negativt med det (er ganske dreven og kjapp, da ;)

Er det en stinkbombe triller jeg ut i gangen eller no.

har cafeeierene noe i mot dette, så får de lage til en stelleplass, da!

(Har opplevd at en veninne la stellematta på BORDET i en cafe og skifta bæsjebleie i protest over mangel på stelleplass -tross i stor plass på dametoalettet. Jeg syntes hun var GAL, men som hun sa; HERREGUD! De har jo lekekrok, barnemeny, flaskevarmer; de INVITERER oss inn, også har de ikke stelleplass?? HALLO!!??)

Skrevet

Øøøh... stellematta kan vaskes, du vet det? Jeg legger jo ikke akkurat barnet ned på gulvet. Og matta vaskes selvfølgelig før den brukes på nytt. Om du ikke klarer å holde barnet på matta, så trenger du kanskje en større matte?

Når det er sagt, så har jeg bare hatt behov for det på reiser og når vi har vært ute på steder vi ikke har valgt selv. Og gjerne når vi ikke har hatt med oss vogn. På typiske "permisjons-kafeer" som jeg var mye i permisjonen var det jo gode stellemuligheter, ellers hadde vi aldri vært der.

Det går forresten dårlig å skifte på et litt større barn i en sportsvogn, vi snakker jo ikke bare om de aller minste barna her.

Skrevet

helt ok å hisse seg opp. :)

Grunnen til at jeg startet tråden var jo for å høre frskjellige sider, hva mamaer selv synes er ok å ikke ;)

kjør på!

Skrevet

Jeg skifter i vogn om toalettet er møkkete, men her om dagen var jeg på en cafe hvor det ikke var mulighet for å ta med vogn (det er jo veldig få cafeer som blir overbegeistret for en søskenvogn...) og de drev med oppussing av dame toalettet. Herretoalettet var så lite at jeg ikke klarte å snu meg... så det ble diskre skifting på skinnfellen på en sofa... Og jeg som er en sånn som har jobbet i cafe selv og hater at mammar gjør dette.

Ja, ja tenkte jeg detta skal gå fort og greit han har jo bare tisset... hvem var det ikke som begynte å bæsje med en gang bleia var tatt av...

Det gikk jo helt fint da, jeg fikk lukket igjen bleia og han gjorde seg ferdig, Heldigvis var cafeen nesten tom, og jeg kjenner de som driver den.

Men jeg hadde en hendelse da jeg jobbet på cafe selv.

En dame begynte å skifte bæsje bleie midt på bordet midt i den fulle cafeen, og ikke bare det... hun lot den ligge igjen midt på tallerken sin... Og vi hadde et flott stellerom med gooood plass og egen bleiebøtte.

Skrevet

He, he.. -Den syntes til og med jeg var drøy :o))

Og joda, jeg VEIT at stellematta kan vaskes, men når gulvet er KLISSETE m urin, eler fullt av sølevann trampet inn en snø-smelte-dag, så sytes jeg ikke det er no kult å legge stellematta på gulvet alikavel, jeg altså. Og små hender rekker gjerne utenfor stellematta -selv om mammaen passer på å faktisk holde ungen på matta(knurr til komentar i innlegg lenger opp)-også putter de dem i MUNNEN, -gjerne helst mens mamma'n er opptatt m å tørke bæsjen...

Så så lenge det ikke er et orntlig (det inkluderer rent og pent) stellerom i lokalet, så må man få lov til å skifte i vogna.

Hellanheten, det er jo bebiser det er snakk om, hvis folk har no problem m at de blir skifta på i nærheten av seg, så er ikke det den typen folk jeg gidder å bry meg no særlig om hva mener alikavel.

-Det er sikkert de samma folka som ikke syn's det er greit at man ammer på cafe heller.

Skrevet

Nå er mitt barn 2 1/2 nå, så det er ei stund siden vi brukte vogn det var mulig å skifte bleie i. Finner vi et greit stellerom, så bruker vi det, det gjorde vi mens hun var baby også, men var/er ikke stellerommet eksisterende eller ubrukbart, så steller/stelte jeg henne på fanget. Det går helt greit.

Skrevet

Jeg var vitne til en dame her forleden som hadde fullt bleieskift på nabobordet - altså ikke oppå bordet, men ved siden av. Ungen kunne stå selv, og fikk seg en omgang med engangskluten, etc. litt drøyt?? Cafeen hadde fint stellerom! Jeg satte nesten kaka i halsen, jeg....

Skrevet

Hehe.... Jeg skifter altså bleie på fanget - hvis nødvendig, men ikke på cafe.... Det får være grenser!

Skrevet

Jeg steller på toalettet. Synes det er ekkelt når folk skifter bleie midt i lokalet på kafeer så jeg kommer ikke til å gjøre det selv. Finner heller en annen kafé.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...