Gå til innhold

Eier ikke appetitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23 uker og har gått ned 2 kg. Har kuttet ut alt av søtsaker, chips og brus egentlig, smaker det bare en sjelden gang.

Men er heller ikke noe særlig lysten på vanlig mat så inntaket er jo sterkt redusert. Spiser my frukt og grønt og grovt, så er jo variert kost.

Noen son har fått reaksjoner på vektnedgang når man i utg. pnkt. er diger?

Er 163 ca og var 111 kg i uke 8.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg gikk ned 10 kilo med nr 1 pga av at jeg ble veldig kvalm av al mat. legen(privat gyno med ul) sa det ikke gjorde noe siden babyen vokste, men jordmor kjeftet på meg og sa at jeg måtte spise mer og ikke gå ned mer i vekt. Legen bare lo av det sa at jeg skulle ta med ro, han skulle snakke med jordmor om det . Var hos den jordmoren bare en gang.

Skrevet

Glemt å si at jeg veide 105 kg. Legen sa at hadde jeg veid under 70 fra begynnelsen så var det grunn til bekymring

Skrevet

Jeg veier rundt 85-86 (ca 87 på kontrollene med klær) og har holdt vekta bom stille nå i 27 uker. Har hatt elendig appetitt hele veien, det begynner å ta seg opp, men jeg orker jo fremdeles ikke stort om gangen. Er her inne fordi jeg jo var sikker på å runde 90 tidlig i første trimester, føler meg stor i hodet....

Jordmor synes nok jeg har nok å ta av og sitter og ser på helsekortet og sier "ja her var ALT bra! Ikke noe å bekymre seg for her!!", mens legen sa på sist kontroll (etter at jeg konkret hadde spurt om vekt) at han helst vil at jeg skal opp rundt 10 kilo. Spent på hva han sier til uka når jeg fremdeles ikke har gått opp... men regner jo ikke med at han setter meg på noen fetekur, akkurat. :-)

Men selv om babyen får det den trenger og jeg jo ikke sulter i hjel, så har jeg jo lite energi i hverdagen når jeg får i meg så lite mat. Så det håper jeg at snur i god tid før babyen kommer og ammingen begynner - amming er jo mer energikrevende enn å gå gravid, og skal jeg klare å ha litt overskudd MÅ jeg få i meg mer mat. (Men den kan jo godt være sunn ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...