Gå til innhold

tae kwon-do


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 6,hvis jeg er gravid da.har ikke testet positivt ennda men vet jeg er gravid. jeg trener tae kwon-do. vet jeg bør holde meg vekke fra sparring trening. men kommer ikke til å klare å holde meg vekke helt,trente bra med tae kwon-do i forrige svangerskap men da var jeg veldig forsiktig,litt for forsiktig synest jeg nå. er det noen her som har erfaring fra kampsport og gravid?hva kan jeg gjøre og kan jeg ikke gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Lenge siden du skrev dette, du har nok funnet ut av ting nå. Men uansett, kanskje det er andre som lurer: jeg hadde STOR glede av å trene en kampkunst (riktignok en mildere form en din) fram til jeg var 6 mnd gravid. Skulle gjerne trent lenger, men jobben krevde for mye av meg den siste tida (forberedelser til permisjon!), jeg hadde ikke ressurser lenger til begge deler.

Det jeg gjorde var:

å si fra på trening at jeg var gravid med det samme jeg visste det, jeg ville ikke ta sjansen på slag mot magen

å knyte et rødt bånd på magen under trening, sånn at ukjente kunne skjønne at det skulle taes hensyn (spesielt nybegynnere)

å unngå høye fall

å be ukjente treningspartnere ta litt ekstra hensyn ved slag mot mage - teknikker

 

Ellers er det viktigste å hele tiden kjenne etter hva som er ok for deg.

Jeg var utrolig sprek under graviditeten og hadde en flott fødsel og takker delvis treningen for det. Dessuten; når man trener en kampsport/-kunst blir man bevisst på kraften i riktig pust - dette ble veldig viktig og var til stor hjelp for meg under fødselen.

 

Lykke til og god trening!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...