Alhansi Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 I går var jeg som tidligere sagt til legen, der ble det tatt innvendig ul, og man fant ikke noe,ikke blodspor en gang.(har ikke blødd, har bare små bittesmå antydninger til litt blod når jeg er på to, men etter et tørk så er arket helt blankt igjen) Jeg testet positiv 28 november, og hadde siste mens rundt 17 oktober. Så ble det tatt blodprøve i går, som jeg også skal på mandag for å sjekke om økning av gravidhormonet.For å utelukke svangerskap utenfor livmoren! Dette er så grusomt! Jeg klarer ikke mer av denne usikkerheten. Endelig, endelig var jeg gravid, 4 år etter at vi mistet en i uke 18. 4 spontanabort har jeg også, men er heldig også da, har flotte barn også. Men jeg ville så gjerne ha denne. Nå er alle tanker så mørke. Jeg leser på nettet om hva det vil si å ha svangerskap utenfor livmoren. Der står det at man er gravid som normalt, men kvalme og ømme bryst, andre merker ikke noe. Så står det at man har smerter på en side. Vil det si konstante smerter? Jeg har av og til en stikking på høyre side, men kan ikke kalle det smerter. Blødninger? Jeg har ikke det enda. Men inni meg prøver jeg å gjøre meg klar til den forferdelige beskjeden jeg sikkert får, at babyen min ikke skal få bli. Jeg har ikke tatt folsyre i dag. Jeg klarer ikke. Det føles så maktesløst. De sa at det kanskje var for tidlig for å se noe på innvendig ul. Men når jeg regner jeg er jeg jo iallefall 5 uker, og det burde vel ses? Noen som har opplevd dette? Og som klarer fortelle meg om det? Det hadde vært fint. Jeg klarer ikke mer av denne uvissheten. Jeg holder på å bli gal kjennes det ut som! Jeg er så innmari lei meg. For jeg tror nok at det er som de tror, livmoren min er tom. Hvorfor er det slik??
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 huff..vet ikke hva jeg skal si...!! men du må ikke ta sorgene på forskudd..du kan jo ha regnet el feil eller noe.. vent å se hva blodprøvene viser! Sender en trøsteklem imellomtiden! Jeg har vært på ul i uke 6.. og det var ikke mye å se..så kunne vært for tidlig! klem
togutter-08og10 Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Hei. Jeg hadde xu (svangeskap utenfor livmoren) i vinter og det begynte litt slik du sa. Jeg hadde små blødninger, ikke mye bare litt når jeg tørket meg og ikke alle dager. Var hos gynekolog 3 ganger på de 2 ukene jeg viste at jeg var gravid, han tok innv UL men kunne ikke se noe. Han mistenkte tidlig graviditet el xu. Han ba meg ha litt is i magen og komme tilbake e par dager senere. I mellomtiden ble jeg akutt syk, kaldsvettet, slapp, og mye smerte i magen. Tok taxi til legevakt, deretter var det rett på sykehus m blålys. Jeg hadde nesten 2 l blod i buken når jeg ble operert. Egglederen hadde sprukket. Jeg regnet ut at jeg må ha vært i uke 7 el 8 når dette skjedde. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for at du kan ta symptomene på alvor hvis du er så uheldig som meg. Da må du hurtig til lege/sykehus. Lykke til.
mamma sin kompis Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 hei. uff, ja. hadde det slik for en og halv mnd siden. var til innvendig ul i uke 4 og 5, men fant ingenting. Selvsagt så de en fostersekk, men ingenting inni.Måtte vente så i 4 uker, før neste ul. Og du kan tro jeg var spent. Hadde forberett meg på det verste.Men der inne var det en baby i skjønneste orden, og 9 uker på vei. Så du skal ikke ta sorgene på forskudd. Der er håp. Har ikke opplevd sa eller noe lignende. Og bank i bordet om jeg slipper. Men har hvert veldig redd for det denne gangen. Ihvertfall når det startet slik det startet. Både lege og gyn oppfatte graviditeten min som mislykket. Men de tok feil. Er i dag 11+5, og gleder meg til jordmorkontroll den 19. des. Tenkt positivt, bebisen merker negative tanker.... Tvi, tvi.....det går bra skal du se....
Alhansi Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 Da har jeg vært og tatt den andre blodprøven. Så da skal jeg vente i litt over ei uke på svar! Det blir nervepirrende dager. Jeg krysser alt jeg har for at HCG viser at fosteret er i livmoren og ikke andre steder. Fredagen var jeg jo på innvendig ul og da hadde jeg testet positiv 9 dager før det. På ul så de ikke noe foster. I dag, fikk jeg vite av legen min at de så at slimhinna hadde blitt tykkere(eller noe sånt) noe som ganske sikkert kunne tyde på at noe var på gang på rett plass! Å jeg håper, jeg håper! Eggstokker og alt så vel ut også. Legen sa at det sikkert var det at jeg er så nylig gravid! Det håper jeg virkelig! Men tør ikke ta det for god fisk. Man får vente og se.
Venter på bitteliten Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Jeg håper og tror at det går rette vei for deg! Tvitvi! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå