Gå til innhold

MENSEN hver 14 dag??


*Lykkeliten*

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Jeg er ny her, jeg er sambo er prøvere..:) Hadde mensen for 14 dager siden, så jeg skulle egentlig hatt EL i disse tider.. MEN jeg blør som bare det.. Noen som har peiling på dette? Har aldri opplevd dette før..? Blir heeelt skuffa her.. Det er liksom nå jeg skulle prøve å bli gravid.. :(

 

Er det noen andre der ute som opplever eller som har opplevd lignende.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HMm så rart! Men har du gått på p piller? Og er det lenge siden du sluttet i så fall?? Eller annen hormon prevansjon?? Tror p pillehormoner kan lage krøll i starten..

 

Kanskje noen andre her har opplevd det samme, det var bare at p pillene slo meg som mulig årsak sånn helt først!! Lykke til videre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skikkelig rart..

 

Sånn e historien: Venninna mi hadde 20årsdag forrige fredag, så husket jeg ikke å ta pillen den dagen! Går på mini piller..Vi drakk, og hadde mye sex den dagen, og dagene etter det. =) Men jeg spiste pillene som normalt igjen.. Bare ikke den dagen vi var på bursdag.. Og han blir extra k.. når han vet jeg ikke har spist pillen.. =) huff å huff.. ;) Har bare hørt fra noen, at dem bare vet at dem er gravid.. Aner ikke hvordan det føles. ;) Men gleeeder meg til det =))

 

Nu må jeg slutte med pillene!! Hva hvis jeg er gravid?? =D jippiii ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Men hvis du har mensen nå er du mest sannsynlig ikke gravid. Men dersom dere har tenkt til å prøve er det jo bare å slutte på pilla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør jo fordi jeg har hørt om festnings blødninger? :) Blør det mye da? Ett døgn eller flere dager? :) Huff føler meg dum nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det, men det er ikke ofte det skjer...

Jeg hadde kun pittelitt blod på papiret en gang om dagen i tre dager.

Så om du blør så masse som du forteller hørest det heller ut som mensen kanskje...

Det tar litt tid før kroppen kommer seg etter pillene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men jeg tror ikke du er gravid.... En festeblødning er aldri mensliknende.... Og du sier at du hadde masse sex den ene dagen du ikke tok pillen... pillene funker ikke slik at de beskytter deg akkurat den dagen du tar den... desverre.. hadde d enda vært så enkelt.. om dere er prøvere må du slutte med pillen med en gang.. piller kan skade foster!! og det er direkte farlig.. Dessuten vil jeg anbefale deg å begynne på folat (folsyre) som du får kjøpt på apoteket. De anbefaler å ta disse ca 3 mdn før du blir gravid..og 3 mnd ut i svangerskapet...

 

Min mensen kom ikke i orden før etter over ett halvår etter jeg slutta med pillene.. tar tar før hormene ute av kroppen...

 

Får du alikevel ikke mesn igjen om en mnd så ta en test..så er du sikker... Det sies at det er normalt å prøve opp imot ett år før det klaffer..for meg tok det 17-18 mnd....

 

Kos dere i prøvetiden.. men jeg syns prøving bør være klart..og ikke noe man gjør halvhjertet...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg å. =) Har ikke tatt pillen idag, trur heller ikke at jeg gjør det! :) ååå det pirrer i magen, bare av tanken. :)

 

Men tanken på fødsel e jo også der, men det får vi ta etterhvert.. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring har jeg lyst å komme med et bittelite tips... Hvis du slutter på pillene nå, så kan det være lurt (merk:KAN) å vente med å ha ubeskyttet sex en måned.. Siden du pga bare en dags pilleglipp blør etter 14 dager så kan det se ut som at kroppen trenger å venne seg av med den da! :)

 

Er bare et ørlite råd, for kroppen vår kan trenge å bli kvitt hormonene! Men er jo forskjellig fra kropp til kropp hvordan den funker da! :)

 

Lykke til med prøving!!!!!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være lurt da. :) Har gått på pillene i flere år nå.. Blir artig å se hvor lang tid det tar da.. :)

 

Takker for hyggelige svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...