Gjest venter_på_jenta_mi! Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 I teorien så klarer di å redde fra uke 24 idag.. Så sjansen for at di kan klare det er nok ganske stor,men er jo veldig vanskelig å si da for kommer veldig ann på ungen og legene..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 off jeg er så redd for og føde nå altså! har hatt kynnere i flere dager nå som begynner og bli noe regelmessige:S
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Babyen vår holdt på å komme i uke 28. Det var aldri snakk om liv eller død da, men om babyen ville overleve med eller uten mèn som følge av for tidlig fødsel. (Kommer vel også ann på om sykehuset er et lte bygdesykehus, eller stort by-sykehus..)
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Da synes jeg du skal ta kontakt med føden NÅ. Det er store sjanser for at de kan stoppe en fødsel i tide. Lykke til, hold oss gjerne oppdatert.
EtMirakel Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 jeg kommer til og se litt utover kvelden, blir det mer regelmessig så ringer jeg føden! holder dere gjerne oppdatert ja!
Skuddårsmamma=) Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 I uke 29 vil jeg si du har stor sjangs for at barnet ditt overlever, men vanskelig å si om h*n vil få noen varige men eller hvor mye behandling og tid på sykehuset som vil være nødvendig. Jentebabyer er sterkere enn guttebabyer, og det er mange andre forhold som også spiller en stor rolle. Ring sykehuset og få en sjekk med en gang. De kan evt kanskje klare å stoppe fødselen dersom det er den som er i gang. Og husk, at for hver dag som babyen holder seg i magen-bedres sjangsene. Har selv jobbet med premature barn født i uke 24, de er nå over 2 år og svært livlig og akkurat som barn skal være! Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Ifølge babyverden så overlever 9 av ti barn om de blir født etter 26 eller 27 fullgåtte uker.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Ring sykehuset du Det er store sjanser for at babyen overlever om han blir født nå, men det er ikke bra å bli født så tidlig. Bedre å ringe en gang for mye
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Hei leste litt om prematur fødsel i sta på babyverden.no Fra uke 29 er det 90 % skjangse for at alt vil gå bra. Det vil også si at 9 av 10 barn ovelever. Men kontakt føden for en undersøkelse,skulle det være fare for en fødsel nå vil du få lungemodnigssprøyte og barne ditt vil ha større forusetninger for å klare seg. Lykke til!
bagga Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 med min første gikk vannet i uke 29 , dro til sykehuset fikk to lungemodnings sprøyter.fødte i uke 30. han er nå 3 år og har det kjempe bra. fødte på ullevåll og der er dem super flinke. ta kontakt med føden hvis du tror det er noe som ikke stemmer. det er bedre å være på den sikkre siden. håper alt går bra og fortell hvordan det går. løykke til
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Er ikke dette den samme personen som det var så kristisk og alvorlig med for en tid tilbake også? Hele Bim sto på hodet jo, og etterlyste denne jenta i lange baner... Når alt kom til stykket var alt bra og hun hadde glemt å fortelle hvordan det gikk... Mulig jeg tar feil nå altså, men lurer...
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Aner ikke,det kan jo være en som ønsker å lage litt oppstuss og få oppmerksomhet,men det kan man ikke vite med sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 Dersom babyen ikke feiler noe, er vel egentlig overlevelsessjansene ca 100%, men de er umodne og må være en stund på sykehus. Trenger oftest lett pustehjelp etc. Infeksjon er den store stygge ulven, men også det går stort sett bra. Ikke at jeg ønsker et barn i uke 29, men er ikke redd for om barnet skal klare seg. Man trenger ikke føde på de største sykehusene i uke 29.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå