Gå til innhold

Til dere med to i magen!

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. Hadde dere som skal få tvillinger noen som helst mistanke før dere fikk det bekreftet? I såfall hvordan da? Symptomer?

Jeg er førstegangsgravid i trettende uke, syntes jeg har hatt veldig mye og tidlige symptomer ift hva som står på uke-til-uke guidene. Mye stikk i lysken og "menssmerter" (ingen blødninger), får vondt i magen og må sette meg ned i blant. Dessuten syntes jeg at jeg har mye mage til å være så kort på vei.. Jeg har lagt ut et bilde av magen hvis noen bryr seg om å ta en titt. Sikkert bare teit og paranoid av meg, men skal i allefall på en tidelig ul om 2 uker for å se at alt er bra. Sa til fastlegen min at jeg var redd for svangerskap utenfor livmoren eller noe sånt, men hun trodde ikke det, fikk likevel en ekstra ul da :-) Gleder meg til å se at alt er i orden. (Forhåpentligvis!!!)

Oy dette ble litt langt. På forhånd takk for kommentarer tilbake!

Og ja, jeg syntes det hadde vært utrolig med tvillinger, så kanskje bare ren ønsketenkning :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo. Var inne og så på bildet ditt.. Stor er du ja, til bare og være 13 uker. Hadde selv også kraftige mens smerter de 4 første mnd og stor mage. Ser ut til å kunne være to der inne ja.. Ikke bli skuffet om det ikke stemmer nå da.

Skrevet

Hei!

Det trenger ikke nødvendigvis å være to selv om magen er stor.

Jeg var 19 uker på vei før vi fant ut at det var tvillinger. Da hadde jeg nesten ikke mage.

Da jeg fant ut at jeg var gravid, var jeg forbredt på at det kunne være to ettersom det er så mange tvillinger i min familie. Men magen forble liten og jeg slo fra meg den tanken. Så feil kan kan man ta :)

Nå har vi forbredt oss på tanken igjen og gleder oss veldig til guttene våre blir født. Jeg er i uke 27 nå og magen har vokst mye etter uke 20. Jordmora synes fortsatt ikke den er spesielt stor med tanke på at det er to babyer der inne. Begge er normalt store, men det kan virke som jeg bærer de langs ryggen på en måte.

Lykke til videre.

Skrevet

Jeg fikk tidlig mistanke om to, pga stor mage og mange sv.skapsplager, mye kvalme og tidlig bekkenløsning. Jeg var stadig inne på disse sidene og leste og stillte spørsmål.

Og på ul i uke 19 fikk vi det bekreftet.

Skrevet

jeg fikk ul pga mye smerte i magen i uke 6 . de ville ta ul for sikkerhets skyld.

viste seg at det var 2.

lykke til på UL, si ifra om det er 1 eller flere:)

jeg fikk tidlig mage jeg og, men det er så individuelt. en venninde av meg hadde større mage enn meg i 3 måned og har bare 1, men nå i 18 uke har jeg tatt henne igjen:)

Skrevet

Hei! Er straks i uke 12 og jeg lurer på det samme. Første gang gravid og fikk mage med en gang. Det er allerede folk som har kommentert magen min og som lurer på om det er tvillinger (de spurte for 2-3 uker siden). Tenkte å ringe legen min i morgen og høre om det er mulig å sjekke før den ordinære ul hvor mange det er. Er tvillinger i familien, så muligheten er jo tilstede.

Vil mest sjekke for å forberede meg på at det evt. er to...

Skrevet

Ja jeg syns også du hadde veldig stor mage til å være så kort på vei..

Jeg hadde mistanker helt fra starten nesten. Var ekstremt kvalm, stor mage, bekkenløsning fra uke 8 og alle tippet tvillinger.

Når vi kom på den ordinære ul i uke 18 var det ingen overraskelse når jordmora kunne fortelle at det var to barn i magen min.

De er nå blitt 16 mnd:)

Du får ha lykke til og hold oss oppdatert!

Skrevet

slik så min mage ut i 5 - 6 mnd:) (hadde bare en da) magestørrelser er så ulikt:) spennende å se om det er to:)

Skrevet

Din mage ser ut som min! Jeg venter tvillinger og er 13 uker på vei. Venter spent på hva de sier på UL.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag har jeg vært på ul, og det var bare en i magen! Alt så bar ut, og den lå å sov med begge armene bak hodet:-) Da fikk jeg i allefall avkreftet at det ikke var to. Lykke til videre dere her inne:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...