Gå til innhold

Uff, beklager, men jeg vet ikke hvem andre jeg kan høre om sånt..


Sash

Anbefalte innlegg

.. første gangen gravid,og har ingen kvalme bare litt vondt i brystene og har grillet min kjære for ingen ting, siste døyne, er 5 uke på vei, legen har ikke gitt meg time før den 18, og jeg er rett og slett fortvilt..

 

Noen som har lys avføring? :-/

Er det pga maten? eller er det vannlig? eller er det noe galt med levern?

 

Jobber i helsevesen selv og men har ingen erfaring fra gravide, men så begynner jeg å tenke: tenk om jeg er gravid utenfor livmoret og kanskje ved levern, og kanskje det er derfor jeg har lys avføring!? :-(

Begynner å bli redd og tenker mye rart!

 

 

Takk for hjelpen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er noe galt med deg. fargen på avføring kommer av hvilken mat du spiser. så den kan varierer mye på farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har det som deg. Lys avføring her også. Kan det være for at jeg "lever" på clementiner for tiden?? Jobber også i helsesektoren og føler meg som en idiot i forhold til graviditeten. Jeg synes det er litt dumt at legen min vet hva jeg jobber med, for det virker som om hun tar for gitt at jeg vet ting jeg ikke vet. Blir liksom ikke behandlet som om dette er nytt for meg. Så jeg leser og leser og leser og synes at jeg er like dum. Sambo blir gæærn fordi jeg bekymrer meg for allting. Vi er nok litt hormonelle ja! Tror ikke du skal tenke på om du har leverfeil, skal mye til da! Da hadde du hatt andre symptomer også (kløe, ikterus....) Men er du urolig og det ikke gir seg med lys avføring så snakk med legen. Det er derfor vi har dem! Jeg har i allefall ikke bekymret meg så veldig for det du nevnte, men for masse annet rart ;-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

*puster ut*

Lettet nå.. spiser mye av Clementiner jeg også! :-D så det er vel det! he he.. tuuusen takk.

Du har så rett! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Jeg er gravid i 6. uke, og hadde også lys avføring. Jeg googlet litt og fant ut at dette kan være jernmangel. Man trenger visst mer jern når man er gravid. Jeg kjøpte Floridax på helsekostbutikk og etter dette har avføringen skiftet farge og blitt mørkere :)

Så alt er nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. tips.. jeg fikk beskjed om at det kan være direkte skadelig å ta for mye jern! Man skal ikke ta jerntilskudd med mindre lege/jordmor sier det!!!! VIKTIG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...