Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Del Skrevet 8. desember 2007 Men er det mulig? Kan helsevesenet love en slik ting når en graviditet ikke er et faktum engang? Eller; hvorfor kan de ikke love det så tidlig? Spiller det noen rolle om man er 34 uker gravid eller 8 uker eller har planer om å bli gravid? Vil bare så gjerne ha et klart svar nå, før graviditet så jeg slipper å bruke masse krefter i et fremtidig svangerskap på å kjempe meg til et ks når jeg egentlig skal kose meg med graviditeten... Jeg har prøvd vaginal fødsel og det endte i fare for livet til barnet mitt -katastrofesnitt. Det gikk bra, barnet fikk ingen mèn, men har ingen ønsker om å oppleve dette igjen.. Har flere ganger -og spesielt ifm at jeg tenker på fremtidige barn, vonde følelser etter alle de tankene som raste gjennom hodet mitt dengang... De kommer igjen og igjen. Kan ikke si jeg har angst for å føde, men har liten tro på at jeg er skapt til akkurat dette formålet! Jeg prøvde og det gikk ikke. Er flere i familien som har hatt ks-utfall av fødsler, min mor inkludert. Vi har også en dødfødsel i familien pga feilvurdering i fødselsforløpet.. Jeg er selv et ks-barn. Kan jo heller ikke utelukke at jeg så gjerne vil "delta" i fødselsøyeblikket.. Er ikke sikkert vi skal ha flere enn 2 barn, så da hadde det vært fint for meg og oppleve det at barnet vårt kommer til verden denne ene gangen.. En litt bedre start og finere minner enn første gangen liksom. Mitt første barn fikk jeg ikke holdt i mine armer før 15-16 timer etter snittet pga at jeg ble så dårlig av narkosen. Spøy bare jeg åpnet øynene! Burde ikke dette holde for å få innvilget ks da? Da jeg fortalte jordmora mi da jeg var gravid at min mor hadde smalt bekken, var det ikke aktulet å sende inn rekvisisjon på å få tatt bilder av mitt bekken.. Er ikke det litt rart? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136247526-vil-ikke-bli-gravid-igjen-f%C3%B8r-jeg-har-en-garanti-p%C3%A5-at-jeg-kan-f%C3%A5-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Del Skrevet 9. desember 2007 Dette er mulig! Jeg hadde selv en traumatisk fødsel som etter 3 døgn endte i ks. Anestesi satt spinal litt for høyt og jeg endte med å besvime og jeg fikk ikke med meg fødselen. Etter dette var det "unntakstilstand" amlivsmessig i heimen for jeg var livredd for å bli gravid. Etter 2 år ble jeg henvist til KK i Bergen og fikk snakket med en overlege. Etter denne samtalen fikk jeg journalført at jeg skulle få ks dersom jeg skulle ønske flere barn. Traumatiske opplevelser tar de hensyn til, selv i Bergen der jeg har inntrykk av at "alle" får avslag. Nå er jeg gravid med nr 3 (hadde aldri trodd vi skulle få mer enn 1...etter den opplevelsen), ks med nr 2 gikk veldig greit så nå skal jeg ha 3.snitt i januar. Men det var veldig godt å ha det på plass før vi satt i gang med nr 2, for jeg var livredd for at det skulle bli diskusjoner uten denn lovnaden. Jeg slappet av og fikk en helt annen fødselsopplevelse med planlagt snitt og uten den redselen. Og siden det nå viser seg å være veldig mye diskusjon for å få ks når men går gravid, så stoler jeg ikke på noen! Jeg la frem saken min, det ble mye snørr og tårer, men legen synest det var av avgjørende betydning for min livskvalitet at jeg kunne velge selv. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136247526-vil-ikke-bli-gravid-igjen-f%C3%B8r-jeg-har-en-garanti-p%C3%A5-at-jeg-kan-f%C3%A5-ks/#findComment-136252321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #3 Del Skrevet 9. desember 2007 Uff av meg, jeg skjønner godt at du vil ha et planlagt KS denne gang - og at du vil ha det innvilget før du blir gravid. Når man er blitt gravid er det jo ingen vei tilbake (utenom abort da). Jeg hadde selv en traumatisk fødselsopplevelse sist gang + at jeg revnet stygt, og har blitt lovet KS neste gang sev om jeg ikke er gravid. Det ble skrevet i journalen min. Håper for din og barnet ditt sin del at du får innvilget KS. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136247526-vil-ikke-bli-gravid-igjen-f%C3%B8r-jeg-har-en-garanti-p%C3%A5-at-jeg-kan-f%C3%A5-ks/#findComment-136254815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #4 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde hastesnitt med mitt første barn, og fikk innvilget planlagt ks med nr 2, ca halvannet år før jeg ble gravid igjen. Jeg mottok da et brev/dokument som viste til samtalen jeg hadde hatt på sykehuset, og at ks var innvilget med barn nr.2. Det er stor forskjell fra sykehus til sykehus med henhold til ks. Og selv om jeg fikk dette til, kan det være at det ikke lykkes for deg. Uansett, lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136247526-vil-ikke-bli-gravid-igjen-f%C3%B8r-jeg-har-en-garanti-p%C3%A5-at-jeg-kan-f%C3%A5-ks/#findComment-136284654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå