Gå til innhold

Er helt ny på dette...noen som kan gi noen svar??

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp tatt blodprøver (2.syklusdag) som sendes til fertilitetsklinikken på St.Olavs. Dit skal jeg 8. januar, for første gang..

Jeg lurer på hva som skjer der da... Jeg vet ikke om det bare er samtale eller om det er GU eller andre undersøkelser som skal foretaes... Noen som kan gi meg et svar på det?

Det står i brevet at de vil at samboeren min skal bli med også..

Har tatt mange prøver hos fastlegen, og de har vist litt av hvert, men nå endelig viser det seg at alt er normalt..

Men er helt ny på dette og skjønner ikke så mye av det.. Håper noen kan hjelpe..

Fortsetter under...

Velkommen hit:-)

Jeg hører til riksen, men regner med at det er samme opplegget ved st. olav. Første gang vi var på klinikken var det først informasjon fra sykepleier og bioingeniør. Deretter omvisning. Tilslutt GU. Mannen produserte og leverte sædprøve på stedet.

Lykke til!!

Hos oss er sædkvaliteten problemet. Men det er jeg som må medisineres. Dette for å produsere mange egg og at legene kan styre dette slik at de vet når eggene skal hentes ut. (Ved naturlig eggløsning produserer vi jo som regel bare ett egg.)

Det vanlige er å gå på spray i tre-fire uker, og så ta sprøyter i 10-12 dager. Man fortsetter med sprayen mens man sprøyter. På slutten har man ultralyd et par ganger for å måle størrelsen på egga for å vite nå de skal hentes ut.

Vet jo ikke din diagnose, men dette er det mest vanlige tror jeg. Hvis du går inn på hjemmesiden til st. olav, står det sikkert detaljert informasjon. Riksen har ihvertfall en slik side.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...