Gå til innhold

Hva skjer første timen på Aleris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Aleris nå til uka fordi vi sliter med å få til nr 2.

Jeg bare lurer på hva som skjer på første timen, jeg håper at jeg ikke å dit flere ganger før de finner ut hva de skal gjøre...

Jeg har tidligere sjekket progesteron, kalmydian, celleprøve, og mannen min skal levere sædprøve før vi skal dit. De skal også ta innvendig ultralyd og sjekke eggledereene med saltvann. Jeg har el hver mnd, og en som regel regelemessig syklus på 28 dager.

Er det noe mer de trenger å gjøre da før vi kan betsemme oss for hva vil vil gjøre videre?

Skrevet

Kan jeg bare spørre om hvorfor dere skal bruke Aleris?

Hvorfor ikke et offentlig sykehus?

Trodde det bare var de som ikke kom til som brukte private klinikker.

Skrevet

Vi har vært på sykehuset her for å begynne offentlig, men er 2 mnd ventetid bare for å få levert en sædprøve....! Og de godtar kun at vi leverer den der, så defor prøver vi privat for vi begynnerå bli lei av å vente og vente.

Skrevet

Har lest en del av innleggene dine på bligravid gjennom de siste månedene og det virker som du stresser veldig med at det ikke klaffet på første forsøk?!?

Det er jo faktisk helt vanlig at folk bruker rundt et års tid på å få det til å klaffe. Og har du virkelig tenkt gjennom alt kroppen din må gjennom dersom dere skal i gang med prøverør? Det er jo alltid en viss risiko når man propper kroppen full av medisiner og gjennom diverse inngrep.

Skrevet

Jeg stresser så sbsolutt ikke med at det ikke klaffet på første forsøk nå, da har du ikke lest mange av innleggene mine. Det har klaffet på første forsøk 3 ganger, og nå har vi prøvd mange mnd uten at noe skjer, og det hele bgynte første pp da jeg hadde noe som kanskje kan ha vært en egglederbetennelse (som da forble ubehandlet), men det vet du vel siden du har lest om meg.... Men derfor må det være forståelig at jeg har lyst på å finne ut om jeg har fått tette eggledere og om det er årsaken.

Og for å finne ut det så må man inn til utreding, ellers er det ikke lett å få en sånn undersøkelse, iallefall ikke her jeg bor.

grunnen til at jeg håper at det ikke er mange ganger jeg må dit er fordi jeg synes det er slitsomt, og jeg liker å være ferdig med ting, og det er langt for oss å reise, og etter mange mnd og mye vondt har vi lyst på svar.

Synes alltid at alle er så veldig hjelsomme og støtter opp her inne, men akkurat dette innlegget synes jeg avr sårende. Du kjenner ikke meg, så å påstå at jeg stresser og ikke har tenkt gjennom ting synes jeg er en spesiell ting å si.

Det jeg luret på er hva som skjer første timen på Aleris? Noen som vet?

Skrevet

Hei på deg.

Jeg tilhører selv Aleris og kan ihvertfall fortelle hvordan vår første time foregikk.

Både jeg og min mann var utredet før vi var inne til samtale.

Legen gikk igjennom alle prøveresultatene våre og fant ut at sædkvalieten var så dårlig at vi måtte ha icsi for å kunne lykkes.

Vi tok også noen blodprøver begge to etter timen, da gyn hadde glemt at man måtte ta prøve for hepatitt/hiv osv.

Min mann måtte også ta ny sædprøve fordi de ville prøve hvilke preparater som fungerte best for å separere de gode svømmerne fra resten slik at de var forberedt til selve forsøket.

i tillegg tok jeg en innvendig UL.

Vi bestemte oss for å bruke Aleris der og da, bad om kontrakt på tre forsøk og fikk beskjed om å si fra ved neste mens for oppstart.

Det var ingen ventetid, hadde forsamtale 01 mars og begynte på spray 08 april.

Lykke til.

Skrevet

Hei

Første timen vi hadde gikk gjennom tidliger forsøk og la en plan for behandlingen.

Tok hormonprøver og fornyet HIV og Hepatitt. Gikk rett i forsøk ved neste mens

Lykke til

Skrevet

Helt enig med deg, dette var en ubehagelig tilbakemelding! Håper ikke du bryr deg om det, for hvorfor i all verden skal du måtte forsvare det som for dere er den riktige veien å gå?

Mistenker man noe, er det jo helt naturlig å få det utredet. Jeg hadde selv en klar følelse av hva som kunne være galt da vi ikke ble gravide ved naturmetoden. Dette visste jeg om allerede ved prøvestart, men drøyde med å gå til legen til det var gått et år. Da fikk vi bekreftet det vi trodde - at vi ikke ville ha mulighet til å lage babyen selv.

Dersom vi hadde fått vite dette med én gang, ville vi spart oss for ett år med skuffelser og uro. Og vi hadde vunnet ett år i jakten på barnet vårt. Heldigvis er vi fremdeles unge, så vi føler at vi har god tid. Men hadde jeg skulle tatt valget igjen, ville jeg gitt litt mer blaffen i den allmenne anmodningen om "å se det an", og fått oss utredet tidligere. Det er tross alt en veldig personlig greie dette med å ønske seg å prøve på å lage barn - og da bør man følge sine egne instinkter.

Jeg reagerer også veldig på dette utsagnet: "Og har du virkelig tenkt gjennom alt kroppen din må gjennom dersom dere skal i gang med prøverør? Det er jo alltid en viss risiko når man propper kroppen full av medisiner og gjennom diverse inngrep."

Hva er DET for en ting å si inne på et forum hvor brukerne nettopp er i gang med, skal i gang med, eller mistenker at de må i gang med, assistert befruktning. Snakk om pep-talk!

Hadde det enda bunnet i statistikk, forskning eller antydninger fra medisinsk hold - noe som sa at det var en reell risiko forbundet med assistert befruktning... Hadde det kunne dokumenteres noe som helst, så hadde det vært én ting å si noe sånt.

Men når det kommer fra synsere, som åpenbart ikke har medisinsk bakgrunn, synes jeg det er for galt. Etter min mening bør man holde seg for god til å komme med slike uttalelser på forumet, når det helt tydelig sårer. Det er ingen lett situasjon vi sitter i her, og da virker det veldig unødvendig og korttenkt å slenge ut noe sånt, selv om det sikkert ikke er vondt ment. Hvem vet - kanskje avsenderen mente å motivere?

Ønsker dere masse lykke til, Ubehandlet ull. Håper dere får en fin første time på Aleris, og at dere snart lykkes.

Klem

Skrevet

Unnskyld meg, men du kan da vel ikke vite HVOR mange av innleggene dine jeg faktisk har lest?!?!?! Er du synsk eller???

Men får jo håpe du finner ut av grunnen etterhvert da. Lykke til

Skrevet

Enig med Turbo.

Uansett er det kanskje litt sårt for de som virkelig har prøvd lenge når noen med barn fra før og kort prøvetid på nr 2 klager over at det tar lang tid.

Det skjønner du vel?

Er mange her inne som har prøvd i 3 og 4 år på nr 1 uten å noen gang har sett så mye som ÈN positiv test.

Ta en tlf til Aleris og spørr om det du lurer på,de kan sikkert svare deg.

Lykke til!!!

Skrevet

Hej alle hormonelle jenter.

Jag har ikke lest ubehandlet ull sine inlegg så jag kan ikke svare på det, men jag syns det er en otrivlig tone på denne tråden her.

Ja, en del av oss har barn sedan innan, og får håpe att vi ikke ska ha dårlig samvittighet før det. Vi kan og få panik og angst og uro. Det kanske borde finnas ett forum før de med barn som prøver ivf og ett før de uten barn som prøver ivf. Dette syns jag blir før dumt. Månge spørsmål som skrivs in her er svart på 18 ggr, men man spørr ialle fall før det er alltid noen som roer en ned, og man får god støtte. Kvasse svar kan man nog klare sig uten.

En sak ska alle bare vite att vi med barn skønner virklig de som prøver og prøver og man blir extra glad ner noen får positiv test og extra lei sig ner den er negativ. Vi kan faktiskt førstå hur jobbogt det må vare. Og mange her med barn har varit slitere. Vi er iallefall i en situation der vi må ha hjelp alle sammen.

Dette var og ett kvasst svar från en som håper att forumet er før oss alle.

Lycke till vidare till alle oss.

Skrevet

Hei, vi sliter også med nr 2. Har prøvd i 2 år. Har nå vært hos aleris. ul med saltvann osv. Sjekket egg, Fant ikke noe galt med noen av oss, så har begynt med en kur for å forsterke el løsning. + litt ekstra hormoner i skjeden. ovitrelle + crinon.

Det var mitt 3dje besøk der før vi startet med hormoner. Tror han vil sjekke syklusen din først, egg osv. Før evt prøve noe annet. Mn tror de også tar tlf konsultasjon for de som bor langt borte.Men aner ikke hva det hjelper for, kanskje for å kunne starte tidligere med evt. en kur?

Så ikke dere som bor langt unna må reise så langt bare for konsultasjon?

Lykke til. fortell meg gjerne hvordan det går med deg,eller hvordan kur du skal begynne med:)

Skrevet

Det var da en uvanlig dårlig stemning på denne tråden...Hmm...

Skjønner godt at du vil få sjekket at alt er i orden, og planlegge veien videre ut fra det. Vi har jo skrevet litt sammen tidligere, og jeg vet du er redd for at egglederne kan være tette etter en evt betennelse. Er jo greit og få det sjekket, samt ta resten av utredningen i samme slengen.

Ville bare ønske deg masse lykke til:O) Fortell oss hvordan det går:O)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...