Gå til innhold

15år, gravid i 9uke

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg er 15 år å gravid i 9ende uke og jeg lurer på om hvor mye jeg får hver måned? jeg er sammen med barnefaren som er 18, men jeg er redd for at han muligens må i fengsel. en til ting jeg lurer på som egentli ikke har me økonomi og gjøre er: jeg er blitt forskjølet og lurer på om d er skadelig for fosteret?

Fortsetter under...

Hei, kjære deg!

Jeg er ikke så god på rettighetene dine når du går på videregående, men vet om noen som kan hjelpe deg: nemlig Amathea. De har kontorer over hele landet, og hjelper også over telefon. De vet mye om hvilke rettigheter, både økonomiske og ellers, du har som er gravid, og spesielt i din situasjon. Se www.amathea.no

Du må ikke ha tvangspermisjon såvidt jeg vet, da er i alle fall skolen din veldig streng. Tror nok at de fleste skoler prøver å legge til rette slik at du får tatt eksamen hvis du orker det da. Det er jo absolutt en fordel for deg om du klarer det!

Lykke til med alt! Håper kjæresten din slipper fengsel, i alle fall at det blir fort unnagjort så han kan være hos deg og babyen!

Stor klem fra meg:)

Forkjølelse skal forresten ikke være noe farlig for fosteret, men hvis du får høy feber er ikke det noe bra. Hvis temperaturen blir høyere enn 38.5 grader, bør du ta paracet. Det er trygt å ta så lenge du holder deg innenfor de dosene som står på pakken. Drikk godt med vann og ta det litt ekstra med ro! Det er lettere å bli syk når man er gravid, fordi immunforsvaret jobber litt dårligere da, og man trenger ofte litt lenger tid for å bli frisk igjen.

Inne på 1.trimester-sidene kan du finne en del informasjon om ting du må være forsiktig med når du er gravid, som for eksempel spekemat og enkelte oster.

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde vært kjempetrist om foreldrene dine velger å anmelde kjæresten din da.. Mange voksne folk forstår ikke at man kan bli forelsket selv om man ikke "har lov" i forhold til loven.. Rart det der.

Jeg vet ikke helt hvilke rettigheter du har jeg heller, men anbefaler også å prate med amathea. De er veldig greie og hjelpsomme! Ellers så burde du prøve å prate med helsesøster på skolen der du går, eller ved ungdomshelsetjenesten der du bor. Du møter som oftest veldig snille folk som prøver å hjelpe deg det de kan.

blir så sint!!!!!!!!!!!!!!!! at noen kan si at de ikke ville bært fram barnet om de var i din situasjon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du er tøff og sterk som vil bære fram barnet ditt, dette klarer du uten tvil..du er moden for alderen når du faktisk vil beholde barnet i så ung alder....venninna til broren min vart gravid da hu nett var fylt 14 og i dag er hu 18 år og en fantastisk mor, hu har klart utdanning og barnet hennar har det utrulig godt....som eg alltid sier...alder har ingenting med saken å gjøre, men kjærlighet...er kjærligheten sterk nok går det veldig bra:) du kommer nok til å bli en fantastisk mor,men det blir tøfft:)

• 2 uker senere...

Disse anonyme kritikerne her inne burde blitt terminert av administrator en gang for alle!

Jeg håper virkelig at kjæresten din slipper fengsel, HI, så han kan støtte deg gjennom svangerskapet. Ingen tvil om at det blir tungt å være mor når alle andre du kjenner er "barn", men du kommer garantert ikke til å angre! Livet ditt kommer til å få en helt ny mening, og du virker jo veldig moden for alderen.

Er enig i at Amathea kan være aktuelle å kontakte, og hvis du har kontakt med en helsesøster eller lignende på helsestasjonen i din kommune, kan hun også hjelpe deg med ting du lurer på.

Ellers vil jeg egentlig bare si lykke til jeg, dette klarer du! =)

Hei!

Ble selv gravid 16 år gammel, er nå 26 og alt er gått kjempefint. Bare husk å søk på skoleplass, takk ja til den også reserverer du den. Dermed står den og venter på deg et år år til du kan begynne på skolen igjen.

Det skal nok gå bra, lykke til!

Jeg hadde mye kontakt med amathea når jeg var gravid som 16åring, så anbefaler deg å ta kontakt med de!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...