Gå til innhold

Flere som har blitt møtt med grinete leger vedr. sykmelding?


Glad-mamma:)

Anbefalte innlegg

Jeg dro til fastlegen min i uke 7, og ba om sykmelding.Da hadde jeg allerede vært kvalm og kastet opp i 3 uker, og veldig svimmel. Har besvimt en del ganger, og er generelt uvell og trøtt.

Merket med en gang at hun ble sur over at jeg ba om sykmelding.

Jeg er en person som ellers går sjelden til lege, og kvier meg med å gjøre det. Det verste er jo at en legetime bare er på 15 min.!!!! Og det står tom på venterommet at man må overholde tiden sin. Stakkars eldre som kanskje ikke drar til legen på flere år, og når de først er der skal de legge ut om alle problemene sine på et kvarter! Jeg blir helt sjokkert og lei meg jeg over hvordan det har blitt...

Etter at jeg nesten hadde bedt på mine knær om sykmelding, fikk jeg det omsider. Jeg ble dessuten bedt om å gå til jordmor istedenfor lege i svangerskapet. Jeg ønsker jo det selv også, men JM er ikke så lett å oppdrive...

Jeg skal tilbake til legen min 22. des., og da er jeg livredd og stresset for at jeg fortsatt skal være kvalm og har behov for sykmelding. I sist svangerskap var jeg sykmeldt i 7 mndr. Først pga kvalme, og så pga bekkenløsning.

Er det flere som har opplevd at man må trygle og be for å få sykmelding, og at legen blir sur???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg har heldigvis sluppet å føle meg til bry når jeg har vært der. Bare sagt at jeg er kvalm og kaster opp og dermed er sykmeldingen framme.

 

Nå har heldivis kvalmen gitt seg, men hodepina har meldt sin annkomst så det holder. Hadde tenkt å be om gradert sykmelding neste uke, men vi får se an formen. JEG går ikke på jobb dersom jeg ikke er i form til det!!!!!

Dette er min kropp og mitt svangerskap og ingen skal komme og fortelle meg at jeg skal jobbe når jeg ikke har godt av det!!!!!!

 

Synes du skulle skifte fastlege jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...