Gå til innhold

Jenta mi ligger i seteleie

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos jordmor igår, fikk vite at hun fortsatt ligger i seteleie, dette gjør meg så urolig..

Skal tilbake på ny kontroll til uken, om hun ikke hadde snudd seg innen da skulle jeg på undersøkelse på sykehuset for måling av bekken og ca vekten på babyen.

Hadde ikke angst for fødselen før, jeg gledet meg kjempe masse, men nå merker jeg at jeg er redd for jeg vil at alt skal gå bra og vet at seteleie er litt mer risikabelt enn vanlig hodeleie fødsel.

Noen som har noen gode erfaringer ang seteleie som de vil dele med meg så jeg kan få berabeidet dette til litt mer positivt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136246889-jenta-mi-ligger-i-seteleie/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har lenge sett frem til fødslen - har to fine fødsler bak meg. Men jeg har nå fått vite at babyen ligger med rompa ned og at han trolig ligger så dypt at det ikke er sannsynlig at han kommer til å snu seg. Så nå har jeg plutselig begynt å grue meg til fødselen.

Jeg trøster meg med at legene anbefaler setefødsel fremfor keisersnitt, så det betyr vel at setefødsel er mindre risikabelt?

Noen som har noen "glad-historier" knyttet til setefødsel?

Hei

Til dere med seteleie. Jeg visste ikke at mitt barn lå i seteleie før midt under fødslen. Men dette gikk veldig bra. Det ble misstanke om sete når elektrodene som ble festet på barnets hode ( ble da festet på sete) ikke hadde noen registeringer. Legen ble da tilkalt og det ble tatt ultalyd for å se på størrelsen av barnet. I mellomtiden fikk jeg epidural, dette får alle som skal føde i seteleie. Så snart epiduralen begynte å virke var alt fint. Jeg puste godt mellom veene. Ble så tatt ned på CT for å sjekke bekkenet mitt. Jeg hadde god plass for å kunne føde barnet mitt naturlig. Press riene begynte vldig fort og det tok ikke mange timene før mitt første barn var født. Tror ikke dette er noe verre enn vanlig fødsel. Ble kontrollert klippet neden til. Hode til barnet ble tatt med tang, dette er for å få hodet fort ut. Legen jeg hadde var kjempeflink og veldig proff. I alt så var fødselen en positiv opplevelse.

Snakk med jordmor eller en fødselslege hviss det er noe dere er usikkre på.

Jeg fødte nr tre i seteleie. Det var ikke noe vondere enn mine to første, og en flott fødselsopplevelse... Det ble ikke oppdaget før jeg fikk pressrier, og jeg fikk derfor ikke epidural.

Jeg tror faktisk at jeg sydde mindre enn med de to første, og jeg var raskt på bena igjen etter fødselen. Det går helt sikkert bra, de er så flinke på sykehuset så....

Blir mamma om 14 dager da er det fastsatt planlagt ks 2 januar.

Jeg prøvde tre vendings forsøk på sykehuset idag, men det ble ikke vellykket.

Det var utrolig smertefullt, men jeg gråt ikke, jordmødrene og legene syns jeg var kjempeflink.

På første forsøket klarte de å vende henne til tverrleie, men hun snudde seg tilbake igjen.

Nå skal jeg bare ta det helt med ro, skal på en kontroll i romjulen før ks blir utført.

Skal sette sammen sprinkelsenga og vaske sengesett og reie opp i helgen, bare pludre litt siden jeg vet når hun kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...