Gå til innhold

Nedleggelse av lokale fødestuer...

Anbefalte innlegg

Jeg bor da i Valdres...og her står Fagernes Fødestogo på dørstokken...vi har for få fødsler i året for at det skal "lønne"seg" sies det, tror vi har ca 40 fødsler i år men i fjor hadde vi færre...her er det sånn at alle førstegangs fødende blir sendt til gjøvik sykehus men får da føde på Fødestogo om alt går normalt i andre svangerskap og fødsel gikk greit på første...(vi kan jo sef velge selv men blir rådet til dette).og da MÅ jo tallene svinge...når min generasjon beg å få to og tre barn vil jo tallene stige.....??

Jeg har søkt fødeplass på fødestogo(15 min å kjøre) da jeg er andregangs fødende, men er jo redd for at det blir kroken på døra før det blir min tur...sist fødsel tok meg knappe 4 timer...hva om jeg ikke rekker til Gjøvik nå om vi MÅ dit...det tar snaue 2timer å kjøre men i April er det snø og glatt:S:S

Noen fler som har samme bekymringer???

Fortsetter under...

Slik eg ser det er oppfylging veldig god på dei lokale fødestuene. Sjølv om jordmødrene har få fødslar i året. Eg trur dei kjenner oss som skal føde godt og har oversikt. Dessutan er det veldig hyggeleg å bli teke hand om etter fødselen. Eg syns det er trygt, ikkje minst er det fint for sysken å få koma på besøk. Fyrste fødsel hadde eg på eit større sjukehus og det gjekk også veldig fint. Fødestua vår blir kanskje også lagt ned, dit er det 45 min. med bil, alternativet blir då 2,5 t eller 2 timar i anna fylke. Ein veit aldri korleis fødselen blir og kor raskt det går. Må sjukehusa spare pengar er eg enig i at fødestuene ikkje er dei viktigaste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...