Gå til innhold

Fikk prematur første gang.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Fikk 6 uker for tidlig sist, hvor det hele startet i uke 29 da jeg ble lagt inn på sykehus en uke med premature rier. Det hele ble stoppet i nesten fem uker før han kom. Da jeg ble gravid denne gangen (32 uker nå) spurte jeg om det var grunn til bekymring. Det behøver ikke bety at det blir tidligfødsel denne gangen, men da jeg begynte med kynnere fra uke 13 og masse av dem, ble jeg henvist til sykehusets poliklinikk, hvor vi var på sjekk jevnlig fra uke 20 og til uke 29 for å se om kynnerne virket inn på livmorhalsen. Har også vært sykemeldt pga kynnerne slik at jeg kan styre tempoet selv og legge meg ned hvis det tar i vei magen. Og så må jeg bare ringe til føden dersom kynnerne blir veldig regelmessige over litt tid, selv om de ikke oppleves som vonde for meg. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite:-) Har vært litt slitsom periode med mye uro og bekymring, så både mannen min og jeg er glade for at det nå bare er to uker igjen til lungene er ferdige på den lille, slik at det ikke er krise hvis han kommer:-) Lykke til, og husk at selv om det er større risiko for tidligfødsel fordi du har hatt en fra før, så kan du ende med å gå over tiden. Er vel det jeg ender opp med å gjøre, og da får jeg meg et sjokk for jeg er liksom mentalt forberedt på at han kommer før tiden!!!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...