Gå til innhold

Stygge tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med barn som har "render"/flekker på tennene, som ikke skyldes tannråte/dårlig pussing? Min lille har d, og jeg syns d ser så fælt ut.. Jeg fikk høre d var såkalt barnebelegg.. Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

Mine eldste fikk problemer etter mange antibiotikakurer i forbindelse med ørebetennelser.

Hadde jeg visst dette,så hadde jeg gått for en helt annen behandling.

Skrevet

Mamma er tannlege og jeg har pratet med henne om dette mørke barnebelegget. Det er helt ufarlig, barn som har det har vanligvis mindre hull enn andre barn. Du kan snakke med tannpleier på tannhelseklinikken der du bor om å få pusset det bort, det kommer tilbake men da er det jo bare å gjøre det omigjen. En relativt enkel måte å få barna vant til ting hos tannlegen også!

Skrevet

Forrige innlegg er helt riktig beskrivelse: barnebelegg er ufarlig, skyldes ikke dårlig tannhygiene eller kosthold, og barna har ofte sterkere tenner enn andre. Min tannlege sier det skyldes sammensetninger av enzymer? i spyttet.

Begge mine to barn har dette. Eldstemann er 10 år og har to ganger fått slipt det bort hos tannpleier. Han syns selv det var til sjenanse.

Og så er det nok arvelig. Jeg hadde det selv som barn. Det forvant av seg selv (husker ikke når) men nå har jeg i alle fall superflotte hvite tenner og null hull. Og jeg fyller snart 40!

Skrevet

Når kommer evt. et sånt belegg? Kommer det opp med tennene eller kommer det etterhvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...