Miss Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Heisann! Er i min 7. uke nå, og har hatt en del mensenmurring gjennom disse ukene. Idag har jeg hatt veldig sterke smerter i magen som fortsetter nedover i venstre bein, er dette noe å bekymre seg over??
TM 28 Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Går inn i 7. uke selv nå og har hatt akkurat det samme med murringer og smerte nedover i beinet innimellom. Har vært på 3 u.l allerede og de har vært like fine hver gang på tross av dette. Med meg varierer det ganske mye, men jeg syns det hjelper å ligge rett ut og slappe av, puste rolig og ikke stresse. Leste et sted at det er livmoren som utvider seg (?) Er desverre ikke 100% sikker selv, dette er min første graviditet. Så jeg lurer litt selv på dette også.
Utenlandsgravid Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 I min ene svangerskapsbok står det under kapittelet om uke 8 at noen kvinner opplever smerter i "skinka" og nedover beina fordi livmoren presser på en esensiell nerve som går fra bak livmoren og nedover i beina. På engels kaller de dette sciatic-nerve pain. Det står videre at smerter i beina skyldes at livmoren vokser og utvikler seg og derfor presser ekstra på denne nerven. Har ikke opplevd dette selv, men siden jeg husket avsnittet om dette fra boka, tenkte jeg det var ok å dele det med dere:) Beste behandling, står det videre, er å ligge på motsatt side av det benet du har smerter i. Men, dette har dere kanskje allerede funnet ut av. Ikke noe å være redd for iallefall!! Nok et symptom på at det vokser og gror inni oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå