Gå til innhold

Leiden og protein s

Linda 1975

Anbefalte innlegg

Hej.

Jag ær en 32 år, gravid i 17 veckan.

Nær jag var 15 år fick jag min førsta blodpropp pga p-piller. 6 mån senare fick jag en till. Efter det har jag gått på marevan.

Graviditeten var inte planlagd så nær jag fann ut att jag var gravid blev jag satt på fragmin. Som tur upptæckte jag tidigt att jag var gravid. Ær ju farligt før fostret med marivan.

Jag har varit på 4 vaginala ultraljud før att se att barnet væxer som det ska och att allt ær bra. Som tur ær har det alltid sett bra ut. Har varit spænnande att følja barnets utveckling. På førsta UL ca 4 veckor, såg man bara en liten skugga. 3-4 veckor senare kunde man se konturer av en baby, på det tredje, uke 11 kunde man se babyn och jag fick fina bilder. på det ena såg det ut som om barnet vinkade ut. På 4 UL i vecka 16 var barnet før stort før att man kunde se hela barnet vid ett vaginalt UL.

Nu har jag varit hos jordmor før førsta gång. Ska gå till henne varannan vecka, till lækare (øverlækare på gyn på sjukhuset) 1 gång i månaden till att børja med. Så ska jag gå till trombose klinikken 1 gang i månaden. Så går jag hos fastlegen min i førbindelse med sykemeldninger. Har haft problem med kvalme og oppkast, så jobbar 50%. Min fastlege tycker jag ska jobba redusert resten av graviditeten.

Ær det fler hær som går på så många undersøkningar? Jag ær ju glad før att de føljer upp mig så noga men tycker detta blir vældigt många kontroller. Ær det vanligt?

Tack før svar

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...