Gå til innhold

Har dere fortalt det på jobben?


Diamanten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jupp... lenge siden.. Med småblødninger og bekkenløsning fra tidlig start så var det like greit de visste hva som skjedde! :-) Men hadde jeg vært frisk og rask så hadde jeg kanskje ventet.. :-) Er sånn ca 11+5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er min egen sjef så her er hun fullt informert. Men i mine tidligere svangerskap så fortalte jeg det når jeg følte det passet seg avhengig av kvalme og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 og fortalete det på jobb i dag. Vi har hatt julefest i ettermiddag/kveld, og jeg gadd rett og slett ikke dikte opp en historie om hvorfor jeg var den eneste som ikke drakk vin... Stor suksess! Jobber sammen med en gjeng litt eldre damer, og de tok helt av!

 

Og så tenker jeg at skulle det mot formodning gå galt, kommer jeg til å bli fullstendig knust, så da er det jo greit at de vet det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det her om dagen (er i uke ni) fordi jeg er sykemeldt. Hun ringte og spurte hvordan formen var, og da klarte jeg liksom ikke å la være å fortelle det lenger. Syns også det var greit at hun vet hva hun har å forholde seg til. Hun gratulerte meg så hjertrelig, så det var jo bare veldig hyggelig (har ikke jobbet der så lenge, nemlig). Hun lovet å ikke si noe videre før jeg var klar, og det skal få vente til godt over nyttår, tenker jeg, når jeg virkelig er mer enn tre måneder på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fortalt enda, men det er mest fordi det har vært sykdom nå, slik at det ikke har passet seg. Men gruer meg litt jeg. Har omtrent akkurat kommet tilbake etter svangerskapspermisjon, har vært masse syk i høst, og da gleder jeg meg ikke akkurat til å fortelle at jeg mest sannsynlig blir delvis sykmeldt utover vinteren/våren og deretter borte igjen til sommeren. Har en mellomlederstilling, og det er vanskelig å få gode vikarer her jeg bor. Så selv om jeg ikke tror noen vil si noe negativt, så vet jeg at de nok vil tenke at det blir en slitsom tid fremover.

 

Er 11+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til sjefen i uke 8, av den enkle grunn at jeg grudde meg veldig til å si det. Tenkte det var like greit å få det unnagjort... Han tok det fint, så det ble en stor lettelse. Resten av kolleger får vite det når jeg har vært hos legen i uke 10 og fått bekreftet at det ser ut som ting er i orden. Sjefen tier stille til jeg sier noe selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe på jobben ennå. Er i uke 6, og redd for at noe skal gå galt, har jo opplevd det før. Så jeg velger nok å holde munn til 12 uke er vel overstått,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det på jobben på onsdag. Var borte mandag og tirsdag, og kom tilbake en liten tur onsdag, da passet det seg å si det. Hun ble veldig glad for at jeg sa i fra, da de driver med budsjettet for neste år nå ;-) Kjekt å vite at man må finne en person i løpet av et halvt års tid. Sjefen holder tett inntill jeg er klar og det blir nok etter jul :-) Da er den magiske 12 ukers grensa forhåpentligvis passert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ fortalte d bare til en på jobben og ba ho om å ikke si noe til noen andre, men d viste sæ at ho sa d videre til ene sjefen å han fortalte det til alle ansatte! å æ va bare 6 uke på vei sånn ca. så ble litt irritert. ble ikke informert heller om at alle andre viste d. fikk bare masse rare spm av og til. skjønte d da en plutseli gratulerte mæ. så æ annbefale viss man sir d til noen på jobb så sørg for at dem håll kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeii.. har ikke sagt noe jeg...

Gruer meg :-/ Er hjemme i permisjon nå, skal begynne å jobbe igjen i februar. Så jeg rekker såvidft å jobbe 4 måneder før jeg må ut i ny permisjon.. Lurer på hvordan de vil ta det? Får vel ta meg en tur inn en dag i løpet av uka å si ifra.. er 11 + 4 idag, så er vel kanskje på tide å si ifra..

MEN, som sagt, jeg gruer meg i heeeel til å fortelle det.. Tenk om de klikker fullstendig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvis DE klikker fullstendig er det ikke ditt problem :-) DU skal ha barn - jippi! Jeg er 6+5 og skal fortelle det etter uke 10 når jeg har vært hos legen. Gleder meg til å fortelle det! Greit å fortelle det sånn litt tidlig så de kan planlegge litt synes jeg. Men man har ikke plikt før man er i mnd 6 har jeg lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...