Gå til innhold

Reiseseng som vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som taler i mot at man bruker en reiseseng som vanlig seng? Trodde ikke samboeren min kom til å bry seg med hvilken seng vi skal ha (eller utstyr generelt), men så her en dag så han en reiseseng i et blad og "strålte" "Den va tøff! Den må vi kjøpe!" Tenkte kanskje man kunne bruke den til vanlig seng...

Skrevet

Du kan godt bruke den som vanlig seng, men da ville jeg ha kjøpt en madrass til å ha oppe i reisesengen for de vi har er veldig tynne i bunnen. Kan ikke være godt for ryggen til babyen.

Skrevet

Om det er det man ønsker, så funker det helt sikkert helt fint.

Men jeg må vel si at jeg synes det er finere med en "ordentlig" seng da... :)

I tillegg så er reisesengene så dype, og på de aller fleste er det ingen mulighet for å regulere høyden på bunnen. Synes det virker tungvindt å ha babyen så langt nede den første tida...

Men om dere skulle velge å ha reiseseng på rommet, så ville jeg i alle fall kjøpt en god madrass å ha oppi. :)

Skrevet

Vi har bare brukt vår på besøksturer hvor vi overnatter. Står på den at man ikke skal la barnet sove i den uten tilsyn. Det er en seng man lett klapper sammen, og det er vel grunnen til at de i bruksanvisningen ber folk være forsiktig. Den virker jo solid, og jeg har ingen betenkeligheter med å bruke reisesenga når vi er på overnattingstur. Og den er utrolig kjekk å ha, og lett og pakke med seg. Men permanent hjemme ville jeg nok uansett hatt ei sprinkelseng.

Skrevet

...og vi har vanlig madrass som vi har oppi den. Ellers ville den sikkert vært ubehagelig å ligge i.

Skrevet

Eg har brukt reisesenga mye på min førstefødte. Fordi vi har pendla eindel, og då hadde han reisesengo på eine plassen og grindseng på andre. Har hatt madrass i bunnen på reisesenga. Men som sagt, den er veldig lav og kan ikkje reguleres, så du merker good forskjell fra grindsenga. Og i tillegg, så er det jo hengsler og fester siden den skal kunne slåes sammen, og dei kan bli litt "lealause" altså ikkje vere så fast og fin etter eindel slitasje. No e sønnen min 17 mnd og klarer uten problemer å klatre ut av reise senga, men ikkje av sprinkelsenga. Så reisesenga er pakket vekk og klar til bruk igjenn når "nye babyen" kommer og har bruk for den. :)

Skrevet

Må si meg enig med malia79.

Vi bruker også vår på tur, eller hvis vi er på besøk en kveld og legger tulla til å sove mens vi er der. På tur har vi alltid med madrassen hennes fra spinkelsenga for å ha oppi. Er vi på besøk en kveld tar vi kanskje bare en dyne eller et teppe og saueskinn under.

Og man får jo tak i rimelige sprinkelsenger, -på Ikea har de vel en til 400 kr eller no. Så jeg vil absolutt anbefale å ha en sprinkelseng til hjemmebruk, og i tillegg en reiseseng til overnatting andre steder.

Skrevet

Ville ikke brukt den som vanlig seng. Madrassen er kjip og den er veldig dyp. Blir slitsomt til ryggen i lengden.

Finnes mange kule senger da og masse stæsj man kan pynte opp senga med! Vi har ei jente og har kjøpt en kul sengekant og selvfølgelig sengehimmel som er pyntet med hjerter og sommerfugler......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...