Gå til innhold

Zarah eller Zofia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville skrevet Sara og Sofia. Det er ikke vanlig å bruke Z i noen av disse navna. Vil dere ha et mer uvanlig navn, ville jeg gått for det istedet for å prøve å gjøre forholdsvis vanlige navn spesielle ved å bruke horrible skrivemåter.

Synes Sara er et veldig pent jentenavn.

Annonse

Hvis du er muslim er det greit å skrive navnene med Z. Jeg har hatt flere Zara og en Zofia på skolen som er muslimer. Er dere norske ville jeg ikke skrevet det med Z for mange deriblant meg tenker at dere er utenlandske.

Navnene er fine, men litt oppbrukte syns jeg. Men det er navn som passer i mange land og det er positivt.

Zarah eller Zofia? Hva er det for slags tull, da? Disse navnene skrives med S, bokstavene Z og X finnes ikke i praktisk bruk i det norske alfabetet, og har i alle fall ingen verdens ting i navn å gjøre.

Sara (også uten den helt unødvendige h'en) eller Sofia er helt greie begge to, og helt greie sammen også.

Skrivemåten Zarah og Zofia fikk meg til å tenke på bilmerker. Opel Zofia....hehe

Nei skriv dem på norsk hvis barnet skal vokse opp her, Sara er fint, liker absolutt ikke den h'en til slutt. Sofia er heller kke så verst navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...