Gå til innhold

Bekkenløsning/ignorant lege?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er 9+4, var hos legen idag på smerter i korsrygg/haleben.

Legen mente at det var ingenting så tidlig i graviditeten som kunne være grunnen til det.

Etter hva jeg har lest og hørt om bekkenløsning kjennes smertene mine veldig ut som det.

Kan det være det eller har legen rett?

Kjente jeg ble litt provosert når hun sa at det var umulig, men jeg kom aldri så langt at jeg fikk nevnt noe om bekkenløsning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også smerter i korsryggen/halebenet, og i tillegg nedover lårene, men både legen min og mamma sier at det er alt for tidlig å få bekkenløsning nå. Jeg er i uke 9 jeg og .

Det kan være at vi har vondt der fordi det er vokser noe inni oss, og at blodomløpet er mye større. Men jeg blir ikke akkurat veldig overrasket om jeg får bekkenløsning...for det er veldig vondt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt provosert av legen din jeg.

Jo det er mulig.

I min første grav ble jeg sykemeldt fra 12 uke og ut,klarte knapt gå.

Nå kom den tilbake i uke 9 og smertene er til å kjenne igjen.

Så jo det er nok fullt mulig om du er uheldig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig samme vonder som luna. Vond korsrygg,halebein og lår.

Får behandling hos kiropraktor som bekreftet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg fikk og vondter tidlig i uke 10 legen og gyn sa til meg dette var begynnende bekkenløsning. Min mor gikk på krykker fra hun var 3 mnd på vei med begge mine brødre. Så det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ?!

Legen kan jo ikke sei NÅR man kan få BL! D er jo de samme symptomene som BL.

Jeg ble 100% sykemeldt fra uke 8. Var hos legen idag, ble fortsatt sykmeldt pga jeg klarer ikke å gjøre noe før jeg må sette meg ned eller legge meg ned. Er nå i uke 10.

Syns du/dere skal høre m en annen lege om deres plager!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk å bl i uke 9,, dette er fullt mulig.

Man får jo bl av hormoner så hvorfor skal man ikke få det tidlig i sv?

Føler mange forbinder bl med att man blir stor og tung!!

 

Men hør med noen andre leger, og begynn å få behandling med en gang, jeg kunne ikke klart meg uten fysio gjennom hele sv..

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull av legen. nei han har ikke rett,noen får BL før de vet de er gravid.Er ikke noe fasitsvar på når BL kan komme.

men vet ikke om du har BL. hos meg var det smerte fra rumpe å ned. å hos noen er det smerte i lysken. men BL kan være så mangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med vondt i rumpe,haleben og lyske - OG har en lege som mener at man ikke kan få bekkenløsning før i uke 20.. Jeg har hatt vondt siden før jeg visste jeg var gravid... Har prøvd å diskutere med legen men han lar seg ikke rikke.. MEN - jeg har kommet fram til at det betyr egentlig ikke noe for meg hvilken diagnose jeg får - det viktigste er jo om legen tror på at jeg har vondt - og det gjør han!!! Har fått sykemelding når jeg har trengt det - og har også fått henvisning til fysioterapeut.... Man må vel bare innse at ikke alle leger har gode nok kunnskaper om bekkenløsning, nå er jo jeg førstegangs og vet jo ikke engang selv hva det er annet enn at det gjør veldig vondt!!! Fysioterapeuten min er heller ikke 100% sikker på hva det er - iflg han kan de smertene jeg har skyldes nerver i klem, muskler som strekkes OG/ELLER bekkenløsning.. Så ikke alltid så enkelt å få en sikker diagnose altså - men det viktigste er jo å bli trodd på at man har vondt - og få en behandling som virker!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Legen på Ullevål sier at det stort sett ikke er bekkenløsning så tidlig i svangerskapet, MEN det er veldig vanlig at man har forskjellige vondter i rygg osv når man er gravide. Hun mente at bekkenløsning er et alt for mye unødvendig brukt ord her i norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble sykemelt i uke 8 pga bekken løsning. nå er jeg 16+3 og blir bare verre. men det skal sies at det er svært sjelden med bekkenløsning så tidlig og smerter i korsryggen kan være at livmora vokser. uansett gjør det vondt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har man hatt bekkenløsning tidligere så er det ikke veldig vanskelig å ta feil..

Og jeg vil vel selv påstå at det er ganske stor forskjell fra bekenløsning og voksesmerter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsningen hos meg sist kom FØR det slo ut på graviditetstest sist gang, vet at det er flergangsfødende som kjenner på bekkenløsningen at dem er gravide....Hos meg løsnet bekkenleddene rett før mensen skulle ha kommet og gikk med krykker fra fjerde mnd av...gud at noen leger kan være så ignorante altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg fikk bl allerede før hun hadde testet positivt. Hun var elendig hele første svangerskapet, så kjente det igjen med en gang. Siste svangerskap tok hun positiv test noen dager etter at hun hadde merket bl.

Var hos henne i dag, og hun er overbevist om at det er det jeg har fått alt også. Jeg var veldig lite plaget sist, og kun på slutten. I dag er jeg 11+0 og merket det i uke 9 først gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...